OT.Förskyld!
Blir nog snart förskyld, har jätte ont i halsen, och så är jag slämmig i halsen..nån som vet nån bra dricka ? (som man kan göra själv) som hjälper mot halsont? (och som barn kan dricka utan att dö ;))
isvatten :-)
ljummet vatten med honung i :)
jag brukar dricka te med halstablett i :P låter kanske udda men funkar för mig :P

varm mjölk med krossad vitlök i. man ska inte svälja utan bara gurgla noggrant. nyponsoppa med vitlök i är också bra, inte så gott, men det fungerar.
#4 huuh, det lät som värsta skräcken ^^
# 4 hualigen!
Ta du o bädda ner dig lill-Malin och stäng av datorn! Sedan tar du ett STORT glas av #4:ans dryck.
Japp, fyrans dryck funkar nog rätt bra faktist. Men jag måste säga såhär, gå till en hälsokost. Köp en burk som de står "Cold-x2 akut" på. Dem innehåller echinagard, zink och allt som är bra för förkylning. Ät dem och de går över.. jag LOVAR! de är magiska tabletter:P haha! funka skit bra för mig.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Haha, jag lurade i min pojkvän ett ljummet glas mjölk med honung och 5 pressade vitlöksklyfotr hahahaha, gissa om han mådde bra i magen sen ;)
#8 urk har han förlåtit dig än Hera
Han tror fortfarande att man ska göra så när man e förkyld, fast han hoppar numer över det ;)

Glömde säga att när man dricker nyponsoppa med vitlök så ska man svälja det.
Har ni provat dessa häxkurer själva, eller pinar ni bara pojkvänner?
Kerstin jag har faktiskt druckit ljummen mjölk med vitlök i, dock inte i den mängd som jag fick killen att dricka ;)
Blä!
haha.. för förra gången jag var sjuk vart jag så desperat.. för de stod i min hemmakur bok att vitlöksklyfta var bra till allt med sjukdommar. Jag åt en RÅ HEL vitlöksklyfta.. mådde inte så bra då;P
färsk ingefära, pressad citron, färsk vitlök, honung - allt detta är bra mot förkylning men man kanske inte ska smaka på allt på en gång.
Ingefära är väldigt starkt och stark smak på men det gör susen!
Echinaecea och Rosenrot funkar perfekt för mig men är dyrare än att köpa ingefära, vitlök och citron. :)
Tabletterna jag tipsa om är inte alls dyra:) och dem innehåller typ allt som behövs, bland annat echinagard och sånt:)

Tack för tipsen! =) men alla tips värkar för hemska ;) Håller mig till läsk och bullar *ler*
Är väl inget hemskt med sugtabletter från helsokost?:S