jobbig granne
jag har en granne som har två väldigt aggressiva finsk spets tikar som anfaller andra hundar och människor. Den grannen går förbi med sina mördare och spyr galla över varje hundägare som kan ha sina hundar lösa på gorden. Igår skulle jag gå ut med min hund och min mammas engelska springer spaniel men mitt i allt så kom en av spetsarna springande med kopplet hängde efter sig och rök ihop med spanieln som är en pojke, jag tog löst spetsen från hanens hals och ägaren till hunden kom helt iskallt och kallade mig för dålig ägare när det var i själva verket hennes fel som inte höll i kopplet ordentligt! jag gick därifrån med mina duktiga pojkar och bara kokade inombords…fattar inte hur vissa människor tänker men nästa gång lär jag nog inte vara tyst
Förstås för jäkligt, han får ju lära sig hålla i kopplet. Men undrar även vad detta betyder:
"…och spyr galla över varje hundägare som kan ha sina hundar lösa på gorden."
Har ni+andra hundarna lösa på innergården? Ursäkta men det tycker jag också är respektlöst.
1# bor mitt ut i skogen så närmaste grannen är väl 10km bort och ingen annan klagar på att hundarna är lösa när dem inte lämnar gården. Ägarna till spetsarna är väldigt otrevliga mot alla