Vilken bil
Hej! Jag undrar vad kör ni för bilar? Vilken storlek är det på hunden/arna ni har? Är såhär att jag är inne på att köpa ny bil då min nuvarande tyvärr är för dyr för mig att köra… Just nu har jag en Xc70 som dragit som minst ca 1L/milen, vill helst ha någon som drar under 0,8L/milen men som mina hundar får plats i. Har en vit herdehund på 65cm i mankhöjd och en border collie på 53cm i mankhöjden. Bomba med tips är ni snälla :D
Just nu har jag ingen egen bil, men jag kör en citroën c4 och där får mina båda aussies gott och väl plats i, men så är dom ju inga stora hundar heller :)
Jag kikade mycket på ford focus innan, kombi, de är stora, billiga i både skatt, drivmedel och inköpspris :)
-
Jag har just nu en Audi A3, men är på jakt efter en ny bil. Blir mest troligt en Kia Ceed, de är lagom stora för mig som bor i stan, men ändå med rymligt bagage, bränslesnåla och billiga i skatt. I de äldre årsmodellerna (alltså 2006-2018, men inte nya som kom 2019) får du plats med MIM burar i Double Large + och Double Extra Large (men denne kan inte dras ut helt i 2006-2012 modellerna)
Johanna - Instagram
Jag kör en Caddy. Perfekt hundbil.
Kör en toyota avensis -05 och kör du utan kraftiga bromsar innan rödljus etc så drar den kring 1-1,5L stadskörd, blandad ca 0.8 och landsväg kring 0.65 Har en golden retriever, förvisso inte fullvuxen och inte lika stor som dom flesta goldens, men bagaget är mycket rymligt. Skatten ligger på 2100. Mycket nöjd i regel med bilen +et på denna bil är att det är kamkedja så man slipper tänka på kanmremmen 😊
Jag kör Skoda Octavia. Har 2 schäfertikar. Ford mondeo är stor oxå. Båda drar lite/mil.
Tack så mycket för alla svar, ska kika närmare på bilarna ni nämnt! :D