Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1205 ggr
Gruffsmatte
1

Korsbandsoperation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag har en blandraskille på 3 år. I fredags gjorde han något, jag såg inte men han blev halt och fick ont i sitt ben. Jag ringde direkt till Malmö djursjukhus och åkte in. Han visade att han hade ont men kom till ro i väntrummet. Dom hade många akutpatienter men sen kom en sköterska. Vi pratade och hon menade att det var inte superakut och hon menade att det kunde vara en sträckning. Han haltar fortfarande så imorgon ringer jag vet direkt när dom öppnar. Jag har läst så mycket om hälta, och snurrat in med på korsbandet. Känner mej orolig för min lille kille :-( har någon här erfarenhet om sträckningar? Hur länge kan dom ha ont?

Elsis matte
0

Det är ovanligt att unga hundar drar av sig korsbandet utan större trauma, då är en stukning eller sträckning betydligt vanligare. Det går över på några dagar upp till ett par veckor med vila, och hunden kan behöva äta antiinflammatoriskt. Om han fortfarande haltar ordentligt tycker jag absolut det ska kollas upp, men förhoppningsvis är det ingen större skada. Berätta gärna vad de hittar!

Gruffsmatte
0

Fick tid klockan ett idag 🤗 uppdaterar så fort vi har varit där. Tack för ditt svar!

Gruffsmatte
1

Nu är han klar! Fina höfter och knä, hon kunde inte se något uppenbart. Strik vila och smärtstillande i 3 veckor om det inte blev bättre så skulle dom remittera till en ortoped 🤗

Elsis matte
0

Skönt, hoppas att hältan går över snart!