Alternativ till kylbandage?
Har provat CCT scandic orthopediq kylbandage till våran opererande hund och dom har funkat mycket bra. Problemet är bara att det bara 4,5M per rulle och den har gått åt på 2-3 dagar då vi ska kyla 2 ggr per dag och det är engångs. Finns att beställa, tyvärr inte att köpa i närheten av oss.. då djursjukhuset här precis fått in dom men inte börjat testa dom. Så vi fick vara lite testkaniner, men blir ruggigt dyrt att beställa i större mängd. Min tanke är om någon har provat att kyla vanligt dubbelhäftande bandage i kallt vatten och sedan lindat på? Hålls det kallt och kyler det något? Tycker de är gormigt med ärtpåsar och dylikt, kyler inte heller ordentligt runt hela benet 🤪 Någon som har provat något annat? Alla tips mottages varmt 😊
Cold pack med gel använder jag. Kan som regel både frysas och värmas och användas många gånger. Man måste använda medföljande skydd eller en kökshandduk mellan hud och cold packen.
Det finns en uppsjö om man googlar cold pack, apotek och antagligen sportaffärer har dem.
https://www.huntoffice.ie/3m-reusable-hot-and-cold-pack-626275.html
Det kan även finnas någon lämplig produkt för häst så kika gärna på hästprylar också!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja finns mycket på hästsidan som är mycket bra. Använder själv när jag har problem.
Tack för tipsen, det dka jag absolut kolla in 😊
Ingen framgång.. varit på alla butiker jag kan komma på, granngården, travshopen,djurbutiker,apotek m.m men ingen har nånting. Dom hade stora typ kuddar för hästar, men det funkar ju inte. Granngården hade kyllera för hästar, men vettesjutton om man skulle våga sig på det. Får kanske beställa endå.. 😴