Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1342 ggr
nell10
1

Planering inför valpköp!

Hej!
Jag och min partner har börjat planera inför hundköp. Jag har stort intresse + erfarenhet av hundar och allt vad det innebär, men efter att min senaste hund togs bort från mig har allt sådant lagts på hyllan. Så nu har jag dykt ner i denna värld igen, efter 3 års uppehåll. Känner att jag behöver lite hjälp med påminnelser, främst vad jag ska fråga uppfödarna, vad jag ska kolla efter i stamtavlor, hur jag ska bonda med en valp, introducering av nya människor, ensamhetsträning, mental aktivering osv.. allt möjligt haha!
Jag har lånat en massa böcker på biblioteket, och nog lär mycket komma tillbaka när jag väl står där med en ny valp i hemmet, men vill höra tips och tricks från utomstående hundägare också :)

Tack!

Villekaninen
0

Har ingen erfarenhet av denna hundrasen men kanske en Broholmer ser lite labrador aktig ut men endå ett tufft inslag :)

nell10
0

#1 Vet inte om du svarade på fel tråd nu, haha. Det är en Chihuahua vi ska ha. :)

Villekaninen
0

Oj japp helt fel tråd ops hehe…..

hemul
0

Liiite skillnad där! 😂

Villekaninen
0

#4 tänkte svara på en tråd där någon frågade om stora hundraser, vet inte riktigt hur jag hamnade här 😅😂

hemul
0

Jomen det var nån igår som ville ha en större ras… (letar)… kan det vara den här?
https://hundar.ifokus.se/discussions/5c726fd5ce12c4500a000481-ras?discussions-2