Vilken är den bästa rasen?
Hallå, vi har en golden retriever hemma, hon ska fylla fyra snart men nu är det såhär, min dotter vill så gärna ha en till hund som tyr sig till henne. Sessan (golden) har alltid tytt sig till mig och nu vill min dotter ha en lite mindre hund än en golden som är snäll och lugn och förhoppningsvis tyr sig till henne mest. Självklart kommer jag ta hand om den oxå, den kommer ju om det blir en hund stå på mitt namn osv men det blir dottern som går ut med den kanske lite kortare sträckor än vad jag går med sessan de är därför vi siktar in oss på en mindre hund, men vilken ras? (Dottern är 12)
Kom ihåg att du ska ha ansvaret och skaffa hund eftersom du vill!
Men nu till saken alla hundar ska ha långpromenader och bara för att det är en lite hund så betyder det inte att den inte ska ha långa promenader
Storleken på hunden avgör inte längden på rundor eller aktivitetsnivå.
Vad erbjuder ni mer än promenader?
Som tidigare sagt, hundens storlek säger inget om hur mycket den behöver aktiveras osv. Vår stora hund krävde mindre än vad en av våra små gör nu. Går lätt milen med mina två små.
Fundera över
- Pälsvård
- Aktivering/träning
bland annat
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tanke, kan inte dottern börja ta hand om golden? Börja träna trix gå promenader etc, då kommer hunden ty sig mer till henne :) de kan gå kurser tsm etc etc