Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 827 ggr
Fannyalma
0

Vilken ras?

Har stirrat mig blind nu på nätet och läst om olika hundar. Det enda jag kommit fram till är att jag vill ha en lättlärd och energifylld mellanhund som är tillgiven och har stabilt psyke. Har haft en sån himla längtan efter en BC, men vet själv att det är dumt. Vackra hundar, med otroliga egenskaper och fördelar men tyvärr nackdelar också. Hjälper inte att vi bor i lägenhet, då jag inte kommer kunna ge en sådan hund vad den behöver, däribland vallning. Har haft en Golden innan, helt fantastisk ras! Velar om det kanske blir en till liten, eller om jag vill ge mig an något nytt. Jag är väldigt aktiv, åker skidor, är mycket i skogen och har stuga väldigt avskilt där hunden mer än gärna får springa lös. Min sambo springer mycket och spelar fotboll så han har planer på att involvera dogge där, då han vill ha en kompis att bolla med på skoj. Så stimulans finns så det räcker och blir över. Vad tror ni? Var jag lite otydlig kanske? Behöver få höra någon annans åsikt här i köpahund-träsket..

CayKantos
4

Planerar ni träna något? Hur har ni det med pälsvård? Ngn storlek ni tittar mera på? Väldigt klokt att välja bort BC! 🧡 Det visar verkligen du vill det bästa för hunden, finns säkert massor med andra raser som passar er!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Elsis matte
2

Det låter som att hunden kommer få mycket fysisk aktivitet, men inte så mycket mental? Hur vill du att hunden ska vara i övrigt, utöver fysiskt aktiv? Trivs du med goldentemprament, eller söker du andra egenskaper?