Skaffa hund
Jag har länge funderat på att skaffa en hund, men har fortfarande problem med hur man ska lösa det på vardagar och framförallt hur jag ska övertala mina föräldrar?`
Hunden får inte vara för stor, något mittemellan. Det måste vara en aktiv ras men dock inte hyperaktiv, men ingen slöfock heller. Gärna inte allt för mycket päls.
Något tips på någon passande ras?
Hur löser ni det på vardagarna? Det enda hunddagiset här i närheten har nämligen stängts ner och har endast kurser. Hur länge låter ni er hund vara ensam hemma och hur länge klarar en hund av att vara ensam på ett ungefär?
Väldigt tacksam för svar!

Att skaffa hund är stort. Hela familjen blir indragen och då bör alla också vara överens att vilja ha en. Det är jätte mysigt men även jobbigt och ständig passning.
Tänk så här. Det är kolsvart ute och blåser svin kallt och ösregnar och du kommer hem hungrig och trött efter plugget. Då hälsas du välkommen av en super glad liten vovve som vill ut direkt på en timmes promenad. Längtar man fortfarande efter en hund då, då kan man köpa en.( Jag brukar tänka så där när jag blir sugen att skaffa häst igen. Då går det över.)
Hunden behöver ut minst var tredje timme. Som vuxen alltså. Så man behöver sticka hem och rasta den under dagen. Jag har många hundar men löst det genom hundgårdar och att det alltid finns någon hemma.