#1 Gratis till er! Ser ur som en hedeforsen schäfer, eller är jag helt sne på den?😍
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
#2 Tack! Nej hon är ingen Hedeforsare.
- BPH - nej
- Startklass - nej
- Klass 1 - nej
- Appellspår - nej
- Grön kurs, drag - ja
- Valp, kanske! Förhoppningsvis!
- beror väl på hur man menar, han var ju dryga året när han flyttade in men; tillskott - ja - Flytta in i nya lägenheten! - ja
Så vad hände då egentligen? Jo, vi satsade stenhårt under början av året, och är därmed mer eller mindre fullständigt klara för startklass och appellspår, och var på mycket god väg. Tidigt tog vi även grönt kort, under en jätterolig kurs! Sen kom sommaren, studenten och flytten hem, där det skar sig totalt i träningen men däremot gick bättre än någonsin i vardagen, så vi la träningen åt sidan och bara njöt. Och…. I september trillade det hem en lillebror! 😍 Träningsfokus hamnade på honom, och Arrak fick äntligen pensionera sig. Idag tränar Arrak lite då och då, beroende på vad vi känner för, men generellt traskar han bara mer och får vara för sig själv, utan sin störiga matte 😃
#1 Vad härligt, och grattis (möjligtvis igen haha)
#4 Det är det bästa målet man kan ha :D
Själv satte jag upp dessa målen i en av trådarna
- HD och ED röntgen
- Göra BPH
- Gå nybörjaragilitykurs
- Ställa minst en inoff och en officiell utställning
- Träna in mer tricks
Har gjort alla utom BPH, vilket jag antagligen kommer skippa eftersom varken Sam eller några syskon kommer gå i avel. Ett annat mål jag hade var att byta jobb för att både öka min livskvalitet och få mer tid för Sam, och i höstas började jag plugga! Trivs superbra som student så det var helt rätt val!
Johanna - Instagram
• Göra BPH - nepp • Komma igång med bruksträningen på nytt - beror på vad bruksträning innebär, luddigt skrivet. Men jo, IPO-spårandet har vi lärt oss mycket om. • Få en bättre relation till Chester och grundträna mer - jajemen! Grundträning är det vi nött under året och jag har blivit mer saklig som hundtränare och agerat mindre på mina känslor vilket utvecklat vår relation. • Kanske, kanske, kanske tävla - nä, jag tror jag visste när jag skrev det där att det inte skulle bli något tävlande för oss. Vi har inte varit redo. • Få saker gjorda, sluta skjuta upp saker. - också ett luddigt mål, men jag har faktiskt deltagit på hundaktiviteter som verkat roliga utan att skjuta upp dem och oja mig över hur det kommer gå.
Med vänliga hälsningar, Apportbocken
Hoppas du får en härlig dag! 😃
Få en frisk hund. Igen. Ja, han mår just nu väldigt bra! Det var en tuff sommar men nu mår han bra.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#6 Tack!
Svarade inte i någon av trådarna men mina mål med hibiki var att ta rldn och en rldf. Det gjorde vi inte för att någon aka me har pluggat och jobbat typ varje helg fram till augusti (tips gör INTE det). DOCK tog vi ett BH-prov och blev min lilla bikan blev Sveriges första dvärgschnauzer att klarat av ett BH-prov :D
Puma hade jag som mål att ta mig till kvaltävlingen till SM, kvala in och tävla ras-VM samt ta vår ipo 3 och där även ras-SM. Vi tog vår ipo 3:a i 35 graders värme (fy fabian säger jag) med tillräckligt mycket poäng för kvaltävling MEN lilla skägget skadade sig i början av mars och var på rehab i typ 4 månader. tog vår trea och sen innan VM:et blev hon halt igen (så nu ska vi till veterinär och se om allt stämmer där inne i benet). Vårt mål var spåret vilket jag verkligen uppfyllde sådan skillnad och så glad jag är över det.
Skaffade en malle, det var inte planerat men det bara blev så.
Jag själv tog studenten och började plugga direkt efter. Blev inte den linjen jag trodde eller universitet men trivs än så länge (väg och vatten, LTH). Fick även ett "drömjobb" som jag stormtrivs med. Mitt mål detta år var faktiskt säga upp mig från jobbet och plugga.
Helt ok med året, lärt mig en massa. Tråkigt med skador dock. Ett år med mycket förändringar och vissa mål känns uppfyllda och vissa inte.
Jag hade inte några nedskrivna konkreta mål för detta året.. Men vi har lyckats med en hel del! Och sedan har det självklart varit bitar som gått mindre bra… I år har Nita tagit LP1, blivit korad, blivit rallychampion! Gjorde IPO2, BSL1, BSL2, doftprov i NW, som en enda Rottweiler i Sverige har hon dessutom tagit 2 pinnar i agility, och sedan avslutade vi året med att tävla IPO-FH i Danmark och ta grymma poäng, 95+84, som förhoppningsvis räcker till VM kval! I spåret har hon varit otrolig, och utvecklats något enormt. Tyvärr har vi just nu däremot problem i lydnaden och skyddet :( Brist på figge, pengar och motivation… Vi avslutar året med koppelvila och en förhoppningsvis inte allt för allvarlig skada 😅
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se