Allergisk reaktion?!?
Min hundvalp Gizmo ca 9 månader gammal.
Har fått, enligt mina misstankar någon form av allergisk reaktion på något (!?!)
Han har bubblor som små öar som flyttar sig runt nosen, öronen och flytter ihop till större bubblor. Sen går dom ner efter ett tag, men kommer upp igen..
Misstänker även att det kliar lite när dom kommer fram..
Han är även lite varm om öronen när bubblorna kommer.
Upptäckte detta igårkväll, men så gick det ner men kom fram igen idag!
Vad tror ni?!
Någon som haft nått liknande?
//Cute

Låter som nässelutslag.

Kan också vara hormonvårtor.

är det små ljusa bubblor, som små finnar? Har han även det på magen? Kan det inte vara såna där små valputslag då? Fast jag har å andra sidan aldrig sett dem på öronen.
Bubblorna är enbart runt öronen och nosen. Kan jämföra dom med vattenblåsor, nässelblåsor till utseendet.

Nope, är inte valputslag. Svårt att se hur de egentligen ser ut. Ömmar de? Hur fort blossar de upp och hur långt tid tar det innan de är borta igen?
Dom kliar antagligen när dom kommer upp ordentligt, har sett att han stryker tassarna runt huvudet då.
Själv har jag aldrig sett detta hos en hund, haft blandis schäfer/rottis innan. Så jag är lite fundersam över detta
Men om det håller på såhär hela veckan så kommer vi åka in till veterinären, avvaktar nog en dag till eller så!

Har du nyss bytit foder? Gett honom något som han inte brukar få i går eller i dag?
Nässelutslag fick min dotter när hon var allergisk mot nötter. Dom kom och gick lite överallt på kroppen. Och kliade. En hund reagerar väl likvärdigt.
Något som hunden ätit tror jag på iaf.
Jag köpte en billig hundmatsburk på netto för inte så längesen, för att han skulle ha mat tills lönen kom (den burkmaten hade han aldrig fått förut) .. Så jag funderar på om det kan vara det? Bubblorna kom dagen efter han ätit just den maten.
Slängde burken direkt..
Har igår köpt ett torrfoder som heter "Eukanuba Puppy mini 1-12 månader"
Köpt på Zoo affären i Nordstan Göteborg.

Ja, om det var i går som han åt av det kan det vara det.
Min schäfer fick allergisk reaktion direkt dagen efter när jag bytte torrfoder tex. Vänta och se om hunden får bort det. Finns det kvar om några dagar så är det nog något annat.
Vi behöver nog inte åka till Blå stjärnan med Gizmo 
Ringde till veterinären & berättade hur det var med hans bubblor, troligtvis var det en vanlig allergisk reaktion på att han fick en billig hundmats burk på netto innan lönen.. Jag bytte sen till ett riktigt torrfoder "Eukanuba Puppy nini 1-12 månader"
Veterinären tyckte att jag skulle avvakta någon dag & se vad som händer när han ätit utav torrfodret.. Men endå hålla ett öga på bubblorna… Och nu är dom helt borta!
(Bildbevis från promenaden idag)

Så skönt att bubblorna försvann
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!