Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 827 ggr
Limpizen
0

Hund morrar åt specifik person

Hej alla! Min 2-åriga Russkiy Toy tik morrar åt min mormor. Hon morrar inte åt någon annan och nu vet jag inte vad jag ska göra.. När min mormor kommer nära eller egentligen bara sitter i hennes synfält så börjar hon morra. Vad ska jag göra?

Changrila
4

Att hon morrar är med 99% sannolikhet för att hon tycker att din mormor är läskig på något sätt. Låt hunden slippa vara i närheten av mormor, eller testa om det blir bättre om ni tex går en liten promenad tillsammans.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Forest]
0

Vi hade lite så med våran ena och vi valde att 1 personen fick ge hundarna varsin godisbit varje gång han kom o hälsa på. Sen får hunden i frågan gå ner från soffa/knät och gå o lägga sig i sovrumet som dom brukar hels vara i annars. Vi har aldrig tvingat hunden hälsa och ville hon inte ha gidiset (två första gångerna så fick det vara) dom andra 2 åt med glädje o det smitta någ av sig till 3 gången. Promenad var bra tips 👍

-Aida-
3

Din mormor får slänga en godis i förbi farten, gå förbi en bit bort och kasta en godis som hunden får ta, hon får göra så varje gång hon går förbi utan att titta på hunden. Processen är lång men de går.

Sjuttan
0

Framförallt inte titta på hunden som ovanstående skrivit. Inte heller böja sig fram mot hunden och le.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.