Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1233 ggr
JoeKristos
0

Jack Russell foder

Hej! Jag har en Jack Russell som är 8 veckor gammal som jag hämta igår från uppfödaren. Jag fick även med mig 2kg valp foder (Golden Eagle formula) Jag kan inte hitta detta foder någonstans och jag undrar om jag kanske ska byta foder när det börjar ta slut istället? Vill gärna att fodret ska vara tillgängligt i butiker så det blir smidigt för mig att få tag på det. Men nu undrar jag vad är det bästa valp fodret för en Jack Russell och hur ska jag göra med övergången från hans nuvarande foder till det nya utan att han ska må dåligt?

JoannaLi
5

Är det ett alternativ med råfoder? För i så fall vill jag varmt rekommendera det, främst Pondus Junior, men i mina ögon är allt råfoder ett steg över torrfoder 😊

Jojaton
4

Rekommenderar också färskfoder om du har möjlighet att ge det! Min hund är uppvuxen på Mush Vaisto Puppy men äter just nu Pondus - har varit supernöjd med båda märkena.

Har du inte möjlighet att ge färskfoder hade jag rekommenderat att köpa hem ett annat torrfoder rättså snart så att du kan göra en långsam och snäll övergång till det nya fodret :)

Johanna - Instagram

[Forest]
1

Har du frågat uppfödaren vart denna köper fodret? Även jag kan varmt annars rek förskfoder finns flera märken välja priset varierar lite men tycker det säljs på många ställen djurbutiker,granngården,öob,ica mfl har färskfoder vi köper vog og hundmat i lokal mindre djurbutik 😊

JoeKristos
0

Ursäkta för sent svar. Tack för era råd iaf. Jag kan tyvärr inte ge färsk foder i nu läget men förhoppningsvis i framtiden. Jag fick höra att Pure natural Puppy är ett bra hundfoder och nu när jag har köpt det så börjar jag fundera på om det verkligen är ett bra alternativ? Vad föredrar ni för torrfoder?

JoeKristos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut för Purenatural Puppy fodret.

JoeKristos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är hans foder som han fått äta hos uppfödaren. Golden Eagle puppy formula heter det. Verkar det vara sämre/bättre en purenatural och vad är det bästa alternativet. Kanske finns det ett helt annat märke som är bättre? :)

JoeKristos
0

Ingen som vet?

lizton
0

Båda dessa foder innehåller ris. Det är brunt ris i Golden Eagle fodret.  Ris ska man inte äta för ofta och brunt ris ska man helst inte äta alls,  eftersom det är mer arsenik i brunt ris.  Jag skulle inte ge ett foder med ris till en hund. Hundar äter samma foder flera gånger om dagen och det blir mycket ris. Arsenik är ett gift som ger olika typer av cancer. Valpar och barn är extra känsliga.

Om du vill ge torrfoder så är Acana ett bra foder. Det finns för valpar också. Om du hellre vill ge svenskt så finns Magnussons foder. De har ett junior foder som passar valpar.

JoeKristos
0

#8 tack så mycket för ditt svar! Jag ska köpa Acana nästa gång.