D.A.P
Hejsan!
Nu närmar det sig ju nyår, inget min hund direkt gillar. Så jag undrar var kan man köpa DAP?
Är det nån som har erfarenhet av det? Skulle ju vara suveränt om det fungerar.
Kram på er

Vet ej vad det är..Nåt nytt hjälpmedel för hundar?
Jag vet att man kan få veterinären att skriva ut lugnande till djuren vid dessa högtider./Susanne
Det finns en tråd om DAP. Det är ett ämne som valparnas mamma utsöndrar som gör hundar lugna. Det finns som man kan stoppa i vägguttaget, det finns spray och så finns det halsband.
Vet flera som har bra erfarenhet av detta, så det är värt att testa. Jag har själv den till väggen.
Du köper det hos veterinären, finns som spray, flaska att sätta i eluttag å nu även som halsband. Tala med veterinären om det! :)
hera vad kostade din dap i väggen?
Här är en länk för er som vill veta om det http://www.cevavetpharma.se/corporatesepro.nsf/FO_Menu/A5E634FB449A38A8C1256F250036F374?OpenDocument
Minns inte vad det kostar. Har för mig det var 180 eller något sådant.
jag har den sidan men tack ändå…ska gå upp på apotekets hemmis och kolla senare ;-)
Länken var mer för den som skapade tråden och den i första inlägget ;)
Kollade apoteket innan, men var antagligen ngt fel på sidan för enligt den så fanns inte DAP. :)
Man kan tycka att priset är högt när man ska köpa DAP, det tyckte jag, men iaf den man har i väggen varar ju hur länge som helst om man inte använder den ständigt :)
ok jag ska ändå ner på apoteket i morrn så jag tar det då i stället……jamen funkar det så är det ju bra…det är inte till snodden utan en annan som undrade :-)
Tack för era svar. Då ska jag prata med veterinären. Det kanske också kan hjälpa min hund, med ensamhetsträning i min nya lägenhet. Jag har just separerat. Och han börjar finna sig tillrätta, men jag har inte lämnat honom ensammen ännu. Men DAP kanske kan hjälpa mig.
hera…jag var nere på apoteket idag och dom sade att det inte fanns halsband i dap…är du helt säker på det,för jag fick ett nummer av dom jag kan ringa och höra om det finns på något annat apotek…vet du????;-)

DAP finns som halsband… Man kan läsa mer om DAP produkter här http://www.cevavetpharma.se/CorporateSEPro.nsf/FO_Menu/A1853713BE00EB64C125707D00315FCC?OpenDocument&Expand=6
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tittar just nu på deras lista och inte hittar jag något halsband…..

Om man bläddrar ner till ungefär mitten av sidan så hittar man där det står
Feromoner
D.A.P. Doftavgivare
D.A.P. Spray
D.A.P. Halsband
D.A.P. Spray Åksjukestudie
Råd och tips vid transport av hund
_**/Mvh Anne
tack bio jag är väl trög tantis hahaha ska kolla det sedan

Haha det första man blir blind på är ögonen 
_**/Mvh Anne
nähä haha jag ser jättedåligt utan glasögon för jag har inga hahah
Jag använder DAP halsband på min hund. Han är väldigt stressad ute och gör utfall, får hoppas att det kan hjälpa lite med hans känslor. Jag köpte halsbandet hos vetrinären och det kostare 380 kr och håller i fyra veckor.
Skall köpa dom andra sakerna också, för det kan som sagt var hjälpa vid ensamhetsträningen.
17,tack för tipset….men vad dyrt det var trodde det skulle vara billigare än det andra..