Istället för tennisboll
Berättade för en kompis om det jag fick veta här nyligen, att tennisbollar sliter ner tänderna. Nu vill hon hitta en ersättning.
Finns det säkra bollar som är lika stora och har ungefär samma tyngd som tennisbollar så man kan använda en sån där kastgrej?
Är hundanpassade tennisbollar okej? För Kongs tennisbollar är ju då ordentligt tåliga i alla fall!
#2 det är säkert så, jag tycker bara att det är stor skillnad mellan vanliga tennisbollar och Kong-tennisbollar i material, men som sagt, vad vet jag!
Kong har röda bollar i solitt gummi som borde passa i en sån :)
#4 Såna måste man dock vara försiktiga med, det gäller att skaffa en som är alldeles för stor för hunden att få ner i halsen. Sett flera skräckexempel på fb där salivet gör att även bollar som man skulle tro är för stora blir så glatta att de glider ner och sätter sig i luftstrupen.
Oj! Det var visst mer med detta än jag trodde.
Måste bollen vara så liten/solid då ? Gillar dedär annars som är som ett nät i gummi!
Nej, inte solid, men i storlek som en tennisboll. Annar funkar ju inte kastgrejen. Den ska nog studsa också. Studs är kul.
Nät i gummi har jag aldrig sett. Bara plast. Är väl risk att en sån blir för lätt för att kunna kasta långt.
Bandyboll? (en sån där orange) Dålig studs och de kanske kan glida ner, men de är tåliga. Man får helt enkelt hålla koll!
Lite svårt att hålla koll när hunden är 50 meter bort liksom. Nä, bandyboll tror jag inte på. De är hårda och tunga. Kan säkert slå ut en bissing.
Verkar svårt det här. Hon får nog fråga i nån zooaffär.
#10 Tror det syftas på en innebandyboll, liknande dehär; https://www.innebandybutiken.se/sv/artiklar/aero-innebandyboll-5-pack-vit.html
-