Fodervärd med halt valp
Hej!
Förra fredagen hämtade jag en valp som jag blev fodervärd för, hon var då 8 veckor och veterinärbesiktigad ua hos veterinär.
Fyra dagar senare var hon halt då hon kom upp på morgonen och då veterinären undersöker henne ser de att höftleden varit ur led eller nästan ur led, ligger dock rätt vid veterinärbesöket.
Vi har fått sträng burvila och hon medicineras med smärtstillande och antiinflammariskt.
Nu har jag dock börjat fundera lite… Jag vet ju att jag som fodervärd står för och har också olycksfallsförsäkring men vi har ingen aning om vad som hänt. Vi har varit med henne hela tiden utomhus och inne och har inte sett eller hört att hon gjort sig illa…
Vad ska jag göra nu, jag har ju rätt att lämna tillbaka henne men det vill jag ju helst inte… men tänk om detta är något som är fel på henne och det har ju redan kostat över 5000 kr… Hur ska jag göra?? - Hjälp mig!!
Börja med att prata med uppfödaren om du inte redan har gjort det! Berätta om dina funderingar, ni kanske finner en bra lösning för er båda.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com