Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1662 ggr
DSHM
0

Undersökning hundvakt

Hej, jag har som uppgift i skolan att göra en undersökning om hundägares åsikter om hundvakter. Jag skulle bli evigt tacksam om du tog dig tid att svara på några frågor :)

1.  Har du någon regelbunden hundavkt nu?

2. Är du nöjd med hur din hundvaktssituation ser ut?

3. Vad betalar du just nu för hundvakt och vad tycker du är ett rimligt pris?

4. Behöver du oftast rastvakt eller dagsvakt?

5. Hur ofta behöver du/skulle du behöva hundvakt?

6. Hur skaffar du hundvakt just nu?

Tacksam för svar :)

Mvh DSHM

JoannaLi
0

Jag hade en hundvakt tills för någon vecka sen. 

Jag var fruktansvärt nöjd med min hundvakt! Hon ställde upp när som helst, hade jättefin hand med honom, hittade på med massa aktiviteter och så vidare. 

Jag betalade 100 kr/dag, och hade med lätthet betalat 200 kr/dag. 

Dagsvakt (eller allt som oftast nattvakt). 

Just nu ungefär 2-3 gånger per vecka, men främst när han var hos hundvakten var det 4-6 pass/vecka. 

Jag förstår inte riktigt frågan?

Chinesecrestedlover
0

1.  Har du någon regelbunden hundvakt nu?

Jag har hundvakt vid behov men vet inte om jag skulle kalla det regelbundet, någon gång ibland sådär. 

Ja, jag känner mig trygg med att lämna bort mina hundar som det är nu. 

Inte ett öre😃. Vet inte för jag har aldrig funderat kring pris. 

Brukar behöva över dagen och någon enstaka gång har det behövts även över natten.  

Det varierar väldigt och beror helt enkelt på hur min situation ser ut just då. Oftast brukar det vara om jag ska iväg någonstans över dagen och inte vet exakt (eller i alla fall på ett ungefär) hur lång tid det kommer ta inklusive restider osv. Vill ju inte att hundarna ska bli ensamma för långe såklart, så då brukar jag ta det säkra före det osäkra och ordna hundvakt. 

Även då min yngsta hund var valp så behövde jag hundvakt, men då var det regelbundet = varje vardag ca 3-4h (i vissa fall lite längre) och under flera månader (tills han började kunna vara hemma själv…eller alltså ihop med min äldre hund då). 

Mina föräldrar passar mina hundar vid behov (har även varit någon annan familjemedlem som varit hundvakt vid något/några tillfälle/tillfällen).  

Vågar inte lämna bort mina hundar till någon jag inte känner (sett för mycket skräckexempel på ex. hunddagis för att ens fundera på att ha hundarna på ex. dagis/lämna bort till någon okänd). 

Oroar mig dock ibland för vad jag ska göra när mina föräldrar inte längre har möjlighet att vara hundvakt…de blir ju inte yngre m.m. så att säga… 

Mvh/Chinesecrestedlover

[Forest]
0

1. Har du någon regelbunden hundavkt nu? Nej ingen regelbunden hundvakt. Då det inte finns behov till det. 2. Är du nöjd med hur din hundvaktssituation ser ut? Vi har 2 olika. Båda är jätte bra. 3. Vad betalar du just nu för hundvakt och vad tycker du är ett rimligt pris? Inget, vi ger fika o bjuder igen ena hjälper vi med hästar. Andra i trädgården arbeten kapa/klyva ved mm. 4. Behöver du oftast rastvakt eller dagsvakt? Nej 😊 5. Hur ofta behöver du/skulle du behöva hundvakt? Nu var det något snart 1 åren. 6. Hur skaffar du hundvakt just nu? Jag ringer en vecka innan o kollar om dom kan vara hundvakt. Jag ringer ofta till ena först eftersom dom är hemma om dagarna samt har egen hund. Dom har stor hund och Donna älskar sitta i knät o bli ompysslad 😊 Vi har 3 hundar men ena har vi haft svårt med att lämna hemma. Det var vid flytt detta med hundvakt kom på tapeten hon trivdes inte i den lägenheten alls. Vi har flyttat o allt är normalt igen. Husse tar ut hundarna på sin lunchrast jobbar på högstadieskola som är nära hemmet.

[IdaSoren]
0

1.  Har du någon regelbunden hundvakt nu?
Ja.

Ja, jättenöjd. Jackie trivs och fungerar bra med upplägget, då är jag nöjd.

Betalar ca 180 kr/dag, det tycker jag är rimligt eftersom jag värdesätter att det är en permanent tillsvidare-lösning samt tryggt i och med att det är ett företag jag har anlitat. Vad som är rimligt beror ju på hur situationen ser ut, men hade inte betalat detta pris till en privatperson.

Rastvakt, i dagsläget.

Behöver rastning varje dag jag och sambon jobbar, vilket just nu är 5 dagar i veckan.

Vi anlitar ett seriöst och registrerat företag. Hade en tanke på att söka en privatperson i närområdet via facebook/internet, men efter ett antal oseriösa/korkade svar på min annons så la jag ner det och tog beslutet att det var värt att betala lite mer för att nå ut till vettiga människor.

Changrila
0

Nej. På helgerna kan morsans sambo ibland rasta dem, om behovet skulle finnas.

Ja.

Inget. Har tidigare betalat ca 4000-5000kr/mån för vardaglig rastning av två hundar.

Rastning. Mina hundar kan vara hemma själva utan problem.

Det hade varit smidigt att ha det 1-2 gånger i veckan.

När jag haft hundvakt så har jag annonserat och svarat på andras annonser, tyvärr inte hittat någon seriös som det fungerat med. Det är mycket vanligt att folk säger att de ska ta hand om hundarna på ett sätt och sedan inte alls gör som överenskommet. Det är pga det som jag i möjligaste mån undviker att låta andra ta hand om mina hundar. Jag litar inte på dem.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Sugar Mist
0

Nä, inte mer än att föräldrarna tar någon av hundarna om jag är ute och tävlar med den andre

Ja. 

Inget. Vet inte heller vad rimligt pris är.

Näää, är sjukskriven så det har inte behövts, men innan passade föräldrarna vovvarna när jag jobbade. 

Osäkert, ibland inte alls, andra veckor 3-4 dagar.

Vänner och familj har haft hundarna, inte behövt leta :)

-

CayKantos
0

1. Har du någon regelbunden hundavkt nu? Ja, men ibland andra om det inte är jobb 2. Är du nöjd med hur din hundvaktssituation ser ut? Nrj 3. Vad betalar du just nu för hundvakt och vad tycker du är ett rimligt pris? 2000/mån tycker det beror på vad dom gör, hur flexivla dom är, mm. 4. Behöver du oftast rastvakt eller dagsvakt? Just nu dagsvakt men sen kommer jag nog enbart behöva rastvakt. 5. Hur ofta behöver du/skulle du behöva hundvakt? Just nu fulltid, med det ingår natt, kväll, helg och morgon. 6. Hur skaffar du hundvakt just nu? Försöker via dogbuddy, facebook mm men den jag har är bia kontakter

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography