Papillon
Hej! Nu har jag bestämt ras! Det blir en papillon! När vet jag inte än någon gång i framtiden då jag har mer tid, kommer träna och kanske t.o.m tävla i agility och köra lydnad:) vill veta så mkt som möjligt om rasen och om den funkar bra bland andra djur och hundar (vet att det beror på individ och träning osv men alla hundraser har ju olika egenskaper)! Tar också emot namnförslag;) Tack=D
Hej! Bra rasval tycker jag! Kan inte jättemycket om papillons men har träffat några och hört mycket bra om de! Var på hundmässan i Älvsjö och träffade några papillonägare. Hörde mycket bra om de. De har ju ingen underull dock så de kan behöva något att ha på sig på vintern när det är kallt, vad jag har hört av ägare. Lycka till med alt!:)
Okej! Tack så mycket!<3 älskar verkligen rasen och ska tävla och träna i agility:D Finns det någon mer här på hundar iFokus som har erfarenhet hav rasen??
Är det namnförslag till en tik eller hane ni vill ha?
Tik tror vi att det blir… mest tik men ifall ni har hannamn också så kan ni skriva det ifall det blir ändrade planer;)
Skulle ju kanske va kul att ha något namn som är kopplat till fjärilar. Här är lite fjärilsnamn:
Aurora
Tundra
Monark
Apollo (min favorit av fjärilsnamnen)
Citron
Annars tycker jag det skulle vara gulligt med gamla, gubbiga eller tantiga namn till en sån söt hund, tex; Rut eller Rufus
Eller Nässla. 😃
Men du, det var ju bara igår du lästa om rasen och föll pladask för den. Tycker nog du ska ha öppet sinne ett tag till. Gör åtminsone en liten lista på raser du gillar.😉
#6 jag vet.. har många favvo raser men papillon ligger först på min lista! Här är listan: •Papillon •Någon bichon ras •Pudel •Coton De Tulear Kanske var lite snabb i valet av ras… men det är därför jag startade den här tråden! För att få veta mer om den och om personlighet, krav osv. Tänkte också göra en sån här tråd om de andra raserna⬆️ Bra idé om att ta fjärilsnamn skulle passa perfekt på en papillon!!<3
Mina favoritnamn är Aurora, Citron, Apollo, Rufus och Nässla men Monark och Tundra var också jätte fina namn!! Rut känner jag redan en som heter;)
Håller fortfarande på Nässla (nässelfjäril). Det är ju roligt! Och låter faktiskt som ett namn. 😃
Tycker namnet Max är väldigt gulligt på Papillons:)
Tycker de är trevliga hundar! En kompis till mig har en, och den är lite reserverad, men oerhört intelligent och lättlärd! Generellt har jag märkt att de är lite avvaktande mot nya människor, men det är min uppfattning, dock kanske för att min Labrador är kanske lite för social.
#11 det kan man ju träna bort om man börjar i tidig ålder:)
Kaske, kanske inte.
Har tittat lite på sheltie också, men det är ju en Vall-, Boskaps och herdehund… men vet inte om den passar??
#14 Har ingen erfarenhet utav shelties men på skk står det ju att det älskar motion men gärna anpassar sig till ägarens aktivitetsnivå. Om du har tänkt att träna agility regelbundet så kanske den kan passa, men som sagt har ingen erfarenhet utav dem.