Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1101 ggr
Mika_
0

Ny sele - tips om butik? (Sthlm)

Letar efter ny sele till min sheltie. Hon är väldigt liten och nätt och jag har svårt att hitta någon som sitter bra. Därför vill jag gärna prova i fysisk butik och inte beställa över nätet. Finns det någon som har tips om en butik i Stockholmsområdet som dels har stort utbud av olika märken på selar (inte bara Hurtta och Rukka) och dels har duktig personal som kan hjälpa till att prova ut en som sitter riktigt bra? Tipsa även gärna om bra selar. Min önskelistan ser ut så här: -Ställbar både runt bröstkorg och hals -Har handtag -Inte för ”kort” så det blir skav i armhålorna -Möjlighet till att även koppla fram

Jojaton
1

zoo.se har ju en jättebutik med massa märken i Bromma. Annars tänker jag spontant på Dog Copenhagens selar - ingen aning om var du hittar dom i Stockholm dock, men borde finnas nån lista över återförsäljare (bor själv i Skåne nämligen)

Johanna - Instagram

Mika_
0

Justdet, där har jag tom varit en gång men var väldigt längesen. Bra tips, blir nog en tripp dit för att kolla in utbudet. Ska googla på dog copenhagen, känner inte till dem. Tack!

tiger tok
0

Vet inte om de har en fysisk butik med bara deras selar men märket "Gustaf och Evita" har bra selar för små hundar.

hemul
0

Dog Copenhagen såg fina ut. Ingen återförsäljare i Sthlm listad dock.
https://dogcopenhagen.com/sv/

Mika_
0

Dog copenhagen verkar super, har allt som jag är ute efter! Men synd att det inte fanns återförsäljare i Stockholm. Vill gärna prova då den minsta storleken verkar vara precis på håret om den passar enligt storleksguiden… men är kanske ändå värt att beställa, såg att de fanns på dogmania. Synd att hundbutiker på nätet sällan har fraktfria returer

hemul
0

Csigora har ivf rel låg frakt (gratis över 600) och om jag fattar det rätt slipper man frakt på den nya varan vid byte, men jag antar att man får betala returfrakten. Men en sele kan väl inte väga mer än att den går att skicka som brev? Max 54 kr (500g). 36 kr om du klarar det på 250 g.
http://csigora.com/feature/forsaljningsvillkor/

Sugar Mist
0

Nu vet jag inte om Zoo tagit in några fler selar än de som de hade när jag jobbade där Januari-Mars, men jag tror inte det finns någon sele där som passar ditt önskemål. 
Du har hurtta active, med handtag, men den kan vara något kort och har ingen ring fram. 

Du har även Julius K9, och Zoo har även en bröstrem som man kan köpa till, med en ring för frontkoppling, och det är väl det närmsta jag kan säga sådär på rak arm passar bäst i utbudet på Zoo. 
När jag jobbade så låg dessutom bröstremmarna i en låda, så om du inte hittar någon vid julius-selarna så får du fråga efter en bröstrem med ring för frontknäppe.

-

KatarinaSt
0

Har inte kollat efter just selar där men Sea Hund & Katt i Kungens kurva har stort sortiment av det mesta

Mika_
1

Tack för alla svar! Det blev så att jag chansade och beställde en dog copenhagen. Har hunnit få hem den och den sitter faktiskt riktigt bra! :)

Jojaton
0

#9 Kul att den passade 😃

Johanna - Instagram