Fodertunna?
Hej!
Jag skulle vilja få tag i en fodertunna som rymmer 14-15 kg och som helst är ganska snygg. Inte anskrämlig i alla fall, haha. Tänkt placera den synligt så får ju gärna inte se råful ut liksom 😃.
Hundarna får inte kunna få upp den…för det kommer i så fall sluta med att mitt matvrak till hund (som väger två kilo) kommer ha satt i sig 15 kilo foder när jag kommer hem 😂. Tror inte hon skulle må så bra då.
Skulle helst vilja ha en vit eller ljus/neutral tunna eller någon färgglad typ. rosa, lila, guld eller så. Om det nu är möjligt att hitta annat än svarta?
Den kommer placeras inomhus så behöver inte tåla regn och annat som en del tunnor kanske är gjorda för.
Helst inte svindyr heller…men förstår om man inte kan få allt man önskar 😉
Mvh/Chinesecrestedlover
Granngården har ju
Men osäker på hur hårt locket sitter fast, en variant kan ju vara att ha fodersäcken i tunnan med en påsklämma på.
Edit:
Jag själv använder denna x3 https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10255897/
En till kattens mat, och två till hundarnas foder.
Smäller med lätthet ner 17kg i en sån "liten".
Hanen har dock listat ut hur man öppnar dom, så min lösning har varit att borra/göra hål och sätta kabinhakar :)
-
Jag fick mina i djuraffären när jag köpte storsäck.
Jag köpte (eller fick) en ganska vanlig och rätt ful fodertunna som hade säkert lock och satte tapet på den. Blev snyggt. Om jag inte missminner mig tror jag det var våtrumslim jag använde, det enda jag hade just då. Tyvärr har jag inte kvar tunnan längre, så kan inte visa.
Tips är kolla även jula :)
Jag tycker att Knodd som #2 länkar till är snygg men den är inte hundsäker. Funderar dock på om man skulle kunna spänna någon form av band från ena handtaget, genom lockets handtag och ner på andra sidan och fästa det i det andra handtaget?
Beror förstås på hur inbrottsbenägna hundar man har…
Svårt att hitta snygga och funktionella fodertunnor, där kanske man har en affärsidé?😉
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tycker de här mjuka "tunnorna" ser rätt OK ut. Bra att man kan hänga upp den också så den slipper ta upp golvutrymme. Inbrottssäker och billig. OK, en beslutsam större hund kan säkert få hål på den, men…
https://www.zooplus.se/shop/hund/hundskalar_foderautomater/foderbehallare_andra_hjalpmedel/250190?gclid=EAIaIQobChMI4eKU-eDY3AIVkpIYCh1OHwnTEAUYAyABEgK34_D_BwE
Har för mig Granngården har haft nåt också, men deras sajt är otillgänglig just nu, ivf för mig.
Jag har en sådan som i #7 och gillar den. Tycker det är ett plus att den går att forma och knyckla in i trånga utrymmen också vid behov, har för närvarande vår i ett väldigt smalt skåp och det funkar bra 🙂