Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 761 ggr
Dog_lover2.0
2018-08-01 01:04
0

Rasval

Hej Jag har bestämt mig för att skaffa hund och undrar vilka hundraser som ni tror skulle passa. Jag kommer att köpa nästa sommar så jag har tid att välja men bra att vara ute i god tid Jag söker: Inte så stor jaktinstinkt(jag vet att det beror mycket på individen och träning men jag kommer inte köpa någon utpräglad jakthund) Inte jättestor max 55 cm max 20 kg Pälsvård är OK sålänge det är bara borstnig och lite klippning (alltså inte en ras som behöver lämnas På hundfrisör) Arbetsvillig Bra av och på knapp Följsam Inte superintesserad av främlingar utan håller sig vid mig Jag kan erbjuda: Fjäll och vandringsturer, cykel och löpning några gånger i veckan+ långa och många skogspromenader Mental aktivering: Nosework, agility, spår t.ex viltspår, lydnad dog parkour och trixträning möjligtvis även freestyle Kommer även att kanske prova lite utställning men inte så att jag är speciellt intresserad av det. Jag har tidigare haft pudel och kommer inte att välja den p.g.a foderallergi,mag och tarm problem, väldigt stor jaktinstinkt och pälsen är riktigt jobbig. Kom gärna med förslag om vilka raser som skulle passa mina önskemål. Tacksam för svar!

tiger tok
2018-08-01 01:22
0

Dansk svensk gårdshund Corgi/västgötaspets Schipperke

Dog_lover2.0
2018-08-01 01:37
0

#1 Tack för tipsen! Jag kan appsolut tänka mig någon av de raserna

Dog_lover2.0
2018-08-01 09:50
0

Jag glömde att skriva att jag även kommer träna bruks ( och förhoppningsvis tävla) med hunden (rapport sök,spår och lydnad)