Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1369 ggr
Metanoia
0

Japansk spets päls/värme/tunga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en japansk spets på elva år. Hon har inte tappat sin vinterpäls och borstar jag får jag bara med lite päls. Bakdelen tappade päls, den brukar vara först att gå vanligtvis. Är det för att hon är äldre som hon inte tappar? En annan relaterad grej, just nu är det 30 grader och extremt fuktigt ute så naturligtvis är det varmt för henne. Dock när hon svettas så åker den undre delen av tungan ut som verkar vara svullen, är detta ett sätt för henne att svalka av sig? Eller har hon blivit blivit biten av något? Hon har en tendens att jaga flygande insekter däribland bin och getingar. Hon är pigg i övrigt. Är bara nervös för att det ska vara tecken på hjärtfel eller så.

Odd
1

Det där ser inte normalt ut, trodde först att det var tungan… Har hon sett ut så tidigare?

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

hemul
0

Är det nåt hon gör, trixar till, eller har tungan en utväxt, eller vad man ska kalla det, där hela tiden? I så fall är det likadant på båda sidor?

Metanoia
0

Hon har dragit ut en tand på sidan så kanske det under tungan hamnar snett? Hon visar det inte när det är svalt. Hon är ju som normal i övrigt men jag blir orolig såklart.

Metanoia
0

Okej, nu är hon svullen. Ganska övertygad att hon blivit stucken. Det går nog över!!

Rafflan
1

Ser konstigt ut, som en svullnad/utväxt, vore nog en  bra idee att koll den hos veterinären.

Metanoia
1

Svullnaden har gått ner nu så allt fint! :)