Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1005 ggr
kinjelooo
0

Plockar skräp KONSTANT

Jag har en kastrerad tik av bullhundstyp. Hon är snart 3 år och är allergiker, både födoämnen och pollen. Äter Standardt Mild, kalk plus och Nutrolin skin&coat. Mitt problem är att hon är hungrig konstant sedan hon kastrerades (vanligt, jag vet). Det går inte att gå promenader med henne snart, hon äter pinnar, körsbär (knäcker kärnor), äppelkart, päronkart, plommon och till hösten är det kstanjer och ekollon. Detta utöver all människomat hon kan komma åt på marken om man inte hinner hindra henne. Körsbärskärnor innehåller gift, ekollon är också giftiga för hundar. Hon har flera ggr blivit väldigt dålig i magen av det. Vi började använda munkorg utomhus då det har blivit ohållbart med mängd skit hon får i sig. Besitter någon av er ett råd ang. vad man kan göra åt det? Något tillskott, utfyllnad, trolleri?? Hon vet att hon inte får äta från golvet om vi tappar något hemma, men ute är det bomull i öronen :/

kalindas
1

Skulle nog satt munkorg på henne ett tag, en riktig som hon både kan dricka och flämta i, inte de svarta som smiter åt. Bara så hon blir av med ovanan att gå och plocka. Samtidigt så blir det ett stressmoment mindre både för dig och vovven, då du slipper passa på henne och korrigera henne.

/Elisa

KatarinaSt
1

Har en glupsk hund också och vi blandar hans färskfoder med vitkål. Ren bukfylla utan några kalorier. Han fiser lite men knappt så det märks. Hjälper en hel del eftersom hans portioner är alldeles för små i hans mening

KatarinaSt
1

Har en glupsk hund också och vi blandar hans färskfoder med vitkål. Ren bukfylla utan några kalorier. Han fiser lite men knappt så det märks. Hjälper en hel del eftersom hans portioner är alldeles för små i hans mening

Lord Vulcan
1

Har oxå hungriga hundar. Blandar morötter, gröna ärtor och äpple i maten till mina 3.

[Forest]
1

När vi var hundvakt åt en med spannmålsallergiker så fick han ha på sig munkorgen ute då han annars hitta allt möjligt tappat ute.  Så jag skulle skaffa munkorg men även ge bukfyllnad som 3 och 4 tipsar om.