Era bilar?
Jag behöver inspo! Hur ser era hundbilar ut? đđ
Kennel Olssinge http://nouw.com/kennelolssinge
Allt i allo blogg: https://nouw.com/minfrizon
Peugeot partner tepe Mycket bra hundbil
Har en Audi TT, fÄr plats med en hund i schÀferstorlek dÀr bak. Har inga barn sÄ den bilen Àr perfekt! :)
Renault Megane Sport tourer = tillrÀckligt mycket plats för tvÄ hundar och brÀnslesnÄl dieselbil.
Och sÄ har vi en Citroen C3, en mindre och Ànnu snÄlare dieselbil, men inte sÄ mycket plats. Men vÄra smÄhundar fÄr plats i en bur i baksÀtet.
Volvo v70 privat. Rymmer lÀtt 3 hundar med gallergrind. DÄ ej bur. Vi har bara en egen hund. Till jobbet Opel vivaro, lÀtt lastbil m skÄp. Plats för 10-12 hundar i skÄpet. Driver hunddagis. BÄda bilarna drar strax över litern/mil.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Peugeot Partner -04, skÄp, lÀtt lastbil.
Fördelar: gott om utrymme dÀr bak, ryms mÄnga hundar. Dricker ca 0,7 l/milen, dvs relativt billig att köra. GÄr fram överallt och i alla vÀder. Mycket liten bil, Àven om den Àr sjukt stor pÄ insidan, lÀtt att köra smidigt och kan parkeras hur som helst.
Nackdelar: bara tvĂ„ sĂ€ten, och enbart fyra dörrar, dvs inga sidodörrar. DĂ€rför Ă€r det svĂ„rt att utnyttja hela utrymmet till t.ex. hundburar. Specialsyr man gĂ„r det nog att lösa mycket bra. Dessutom Ă€r den svindyr att skatta. âŠInte supersnygg direkt. Lite körupplevelse av traktor?
#5 Diesel va? Inte sÄ dumt att ha en liten skÄpis ÀndÄ som gÄr billigt. Har en RAV4a sjÀlv, men fÄr inte plats med bur sÄ hela bagaget gÄr Ät..
#6 Japp, diesel! Nej, jag blev jĂ€ttechockad! SkĂ„p har alltid varit drömbilen (kanske för att jag drömt om att ha fler Ă€n bara ArkasâŠ), men hade stĂ€llt in mig pĂ„ att de antingen Ă€r skrothögar, svindyra eller dricker hur mycket som helst. Och sĂ„ trillade jag över min pĂ„ fb! đ
Gott om utrymme kan man dĂ„ inte klaga pĂ„, inte ens med vovve med din storlek đ
#7 Ja nej nog finns det skÄp som inte drar sÄ sjukt mkt :) Lite synd med att det blir sÄ hög skatt pÄ diesel (och att brÀnslet ÀndÄ kostar lika mkt nu..).. Hur har du hunden? I bur antar jag, men har ni tagit bort rutan mellan sÀtena och slÀpet eller? KÀnns som jag gÀrna hade sÄn "kontakt" med min hund, dvs inte att han skulle sitta sjÀlv i skÄpet bara.. Det Àr nog inte sÄ svÄrfixat iofs.
Det fina med en skÄpbil Àr ju att den Àr lÀtt att sova i ocksÄ om man behöver, tex om man ska nÄnstans det tar ett par dagar att köra!
#8 Han sitter i bur :) Ăn sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€ggen kvar, den ska bytas ut senare till lastgaller. DĂ€remot gĂ„r ljud vĂ€ldigt bra genom vĂ€ggen, jag har installerat backkamera sĂ„ att jag kan se honom och jag har en termometer ("ute"-mottagaren för en inne/ute-termometer) som ligger i buren - sĂ„ jag kĂ€nner mig trygg med att jag vet vad som pĂ„gĂ„r dĂ€r bak :)
Absolut! Det Àr ocksÄ absolut en fördel. Mitt skÄp Àr dÀremot lite dÄligt isolerat, sÄ det blir rÀtt varmt/kallt, men det gÄr ju att lösas med förberedelser!
Skoda Octavia. Plats för 2 schÀfrar dÀr bak.
Har en Honda Cr-V dÀr jag fÄr plats med tvÄ stora hundar eller rÀtt mycket packning. Har byggt en mellanvÀgg och anvÀnder grindar tillsammans med lastgaller, Àr vÀldigt nöjd.
#11 #12 Hmm.. har för mig att CR-Vn Àr liknande storlek som min rav4a.. hur stora hundar menar du med stora? Borde kanske kunna se pÄ bilden men blir osÀker..
#13 FÄr in tvÄ schÀferhanar utan problem.
Bytte nyss frĂ„n en Audi A3 till en VW Passat och skall köpa dubbelbur till den sĂ„ fort jag hittar nĂ„got passande. Mina tre shelties gĂ„r lĂ€tt in đ
/ Sofia
TeamBlackShelties pÄ Instagram