Hundar iFokus

Hundar

Etikett: debatt
Läst 1297 ggr
Fuanteina
0

Era åsikter gällande denna bild

Snubblade över denna bilden på Facebook, min första tanke var att hunden är extremt knubbig, men dalmatinerhundar kanske ska se ut sådär? Angående grimman tycker jag det är ansvarslöst att använda antidrag-redskap istället för att träna sin hund. Vad tycker ni om denna bild?

Herveaux
0

Länka gärna till bilden.

// Harley

Fuanteina
0

åh f*n den kom inte med, försöker igen

Herveaux
1

#2 Länka till bilden om du inte har tillåtelse av bildägaren att låna bilden.

// Harley

Bryll
0

asså jag vet inte riktigt vad du menar med vad vi tycker, det är väl bara en hund lol

Fuanteina
0

#3 Jaha men dåså, kan inte länka :/

Sindri
1

Gå in på sidan du hittade bilden på, markera och kopiera adressraden, klistra sen in den här i ditt inlägg. Svårare än så är det inte.

Magrat
7

Nu har jag inte sett bilden, men angående det halti (förmodar jag) hunden har så behöver det inte vara en lat ägare som inte orkar träna sin hund. Min hund har gått i halti som ung när jag vrickade foten och inte hade möjlighet att promenera utan.

Alternativen, en unghund som inte får komma ut, eller en hund som får uppföra sig i halti ett par veckor? Det fungerade utmärkt för oss, och har även varit ett bra träningsredskap, så länge du använder den korrekt och inte sliter och drar i hunden så är det ingen fara att använda en kortare period. Jag tror min hund var mycket lyckligare av att få komma ut i haltit, än att få vara hemma.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

kinjelooo
7

Det betyder inte att man inte tränar sin hund för att man använder anti-drag redskap. Det kan vara precis tvärtom. Det går att använda dessa redskap till att lära koppelgående faktiskt. Dessutom så kan man inte träna varje minut dygnet runt men hunden behöver ut och rastas/motioneras, då kanske man använder det för att underlätta emellan träningstillfällen. Var inte så snabb med att döma andra så kommer du långt.

Lord Vulcan
0

Använder halti i perioder på mina 2 schäfrar. Helt underbart på min unghund. Hon är en en slyngel på 11 månader. Slipper allt dragande och kan träna i lugn och ro.

Hornslandet
6

Alltså. Hade varit kul att se bilden. I övrigt.. Jag tycker det är bra att vi har sån positiv syn på hundträning i sverige (numera, iaf många). Men jag tycker inte man ska gå till sån överdrift att man börjar kalla användande av anti-drag-selar "ansvarslöst". Det är en rent löjlig kommentar imo. Isåfall är ett halsband och koppel också ansvarslöst, "du får väl träna hunden att inte springa iväg utan redskap som håller den kvar?" Typ. Med det inte sagt att man måste använda de verktygen, men jag ser inget fel i det.

Överviktiga hundar dock, där finns ett verkligt problem (om den nu var det). Tror måååånga hundar i sverige är överviktiga, och DET tycker jag i allmänhet är väldigt ansvarslöst av ägarna. Ja, vissa hundar kanske kan vara svåra att hålla i rätt vikt, men de är ett undantag från regeln som är att vi som ägare bestämmer exakt vilken motion och fodergiva våra hundar ska ha.. Det är inte svårt att INTE ge sin hund mer mat än den behöver.

Grodan
3

Men vad irriterande. Jag vill gärna se en knubbig dalmatutt…. Bildlänk pliz

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hemul
0

#metoo! 😃