Vem letar jag efter?
Inom året så funderar familjen på att skaffa sin första hund. Familjen = Jag och två barn (14 och 5 år). Jag har vuxit upp med hund, men aldrig ägt någon själv. Vet dock inte vilken ras jag skall leta efter egentligen. Jag vill ha en go och glad familjehund i mellan-storlek. Inte en brukshund, men en hund som är relativt rätt-dresserad, och som gillar att hitta på kul saker. Det bör vara en ras som inte är en ensamhund: Alla i hela familjen ska efter ålder och mognad kunna hantera denne. Vem letar jag efter?
Me. Myself & My Sims
Ska kunna bo i lägenhet!
Me. Myself & My Sims
Tänk över: - Ungefärlig storlek - Hur mycket pälsvård kan ni tänka er? - Okej om den skäller ibland eller det viktigt att den är tyst? - Ska den vara glad i folk eller mer ty sig till er? Vakta eller inte? - Är det viktigt att den fungerar bra med andra hundar? Övriga djur? - Hur mycket tid kan och vill ni lägga på motion och aktiviteter?
Pudel och shetland sheepdog brukar vara populära bland de som vill ha relativt enkla hundar att göra lite allt möjligt med. Eftersom de är populära finns dock även ett större antal oseriösa uppfödare och det gäller att kolla noga så att man köper från någon som avlar på hundar med bra mentalitet och där hälsoundersökningarna är gjorda utan anmärkning.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm