Hundar iFokus

Hundar

Etikettdebatt
Läst 2020 ggr
tiger tok
1

Pitbullen Hulk

Jag föll över en video på den berömda pitbullen Hulk idag. Letade lite fakta och hittar då att de självklart har tagit valpar på honom, och sedan tagit valpar på hans valpar. Hans ägare verkar ju vara väldigt stolta över hur mycket de kan tjäna på hundarna (mellan 100 tusen dollar och 20 tusen dollar per valp). Hunden är ju värsta muskelknutten, men vet inte om jag tycker han ser varken hälsosam eller snygg ut? Vad tycker ni om aveln på denna hund? Personligen tycker jag det ser ut som pengatörstande människor som utnyttjar sina hundar för vinst.

filopa
0

Han verkar ju vara en trevlig hund med bra psyke från vad jag sett iaf. Sen vet jag inte så mycket om ägarna.

tiger tok
0

#1 sant, vilket självklart är jättebra.

Rafflan
3

Som labradoodel eller cockerpoo, avel för att tjäna pengar utan focus på hundarnas välmående eller hälsa är min första tanke efter en snabb googling.

Hornslandet
5

Venne.. 

Ja, just den pitbullen är megastor. Men kollar man på uppfödarna av honom och deras hundar i allmänhet verkar de inte just vara några monster annars. Och av det man kan se på youtube så verkar de faktiskt föda upp ganska vettiga hundar och träna dem seriöst. Om något så måste de ju vara en av de mest seriösa pitbulluppfödarna i USA, så jag tänkte nog inte snacka skit om dem direkt med tanke på detta..

Turast
1

Har för mig att han inte är en pitbull utan en bullblandis Dessutom är han rejält fet

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hornslandet
1

#5 Sant.. inser nu att mitt inlägg var rejält fel. Kollade lite, självklar blandis.. Och på det sättet såklart inte seriösa APBT-uppfödare. Dock verkar de inte vara så dåliga hundägare (med amerikansk standard iaf), och deras hundar verkar leva bra liv iaf. Men det är trots allt förkastligt att ha som enda mål med uppfödningen att föda upp broilers som drar in grova pengar.

koppargaller
0

Nu har jag inte googlat, men det låter som någon form av bully.