Foderallergi = dålig i magen?
Hej,
jag har nyligen blivit ägare till en omplaceringshund som tidigare ägare säger "kanske är allergisk mot fågelprotein". Detta baseras på att hunden blev väldigt dålig i magen när den var valp och åt torkat rent ankkött och sedan fortsatte vara dålig i magen när den åt veterinärens specialfoder mot diarre som innehöll kycklingprotein. Jag har aldrig haft en allergisk hund men foderallergi visar sig väl inte genom diarré utan genom klåda/eksem? Skulle vara betydligt lättare att hitta bra foder till henne om hon kunde äta fågel. Hon har ätit godis som innehåller fågel utan problem.
Det räcker med diarré. Uteslut kyckling och se vad som händer. Min är känslig mot kyckling. Får just nu anka men ska prova lamm
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Foderallergi visar sig väl med både dålig mage och utåt (exem osv) vad jag uppfattat det som, även kräkningar? Vill inte påstå för mycket, men det är så jag fattat det. Min hane tål inte spannmål, han fiser och magen blir kass så jag undviker det, Men han kan äta frolic och godis med spannmål utan att bli en pruttmaskin.
Tack för svar, då har jag lärt mig något nytt! Då får jag hitta ett foder utan fågel :)