Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 687 ggr
frijoh
1

Vilodagar

Har era hundar vilodagar och hur ser en sån dag ut för er isåfall? Min hund har fått två dagars vila inskrivet på hennes träningsschema och jag tycker det är hemskt tråkigt. Det vi gör på vilodagarna är att gå lugna skogspromenader, tuggar på ben och vilar/sover eller bara ”är” på tomten.

kinjelooo
0

Min har villdagar när det passar mig. Alltså när jag är jättetrött, sjuk, har mycket skolarbete eller är lat. Det händer kanske 1-2ggr i veckan. Vi gör inget annat än rastningsrundor och ev.bentugg då och jag tycker att hon uppskattar det. Hon brukar sova gott och blir inte rastlös så jag tror att hon behöver det ibland.

Hornslandet
0

Jag är samma som #1 men det är nog snarare 2-3 dagar i veckan. Fast det är klart, lite smålydnad kör vi väl kanske nån minut på promenaderna då de blir tråkiga annars..men rätt lite. Framförallt tycker jag det går bra dagen efter vi har tex spårat eller tränat lydnad i grupp på kvällen. Min (ung)hund verkar inte ha några problem med vilodagar. Dvs då går vi promenader helt enkelt, och inget just mer. Lite fot-ingångar o sånt 2ggr/dagen när han får maten (ger den aldrig i skål, så han får utföra nått litet moment för det iaf) gör vi iofs i princip varje dag.