Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1446 ggr
Nigelponkana
0

Rimligt pris??

Hej, Vi har en tik som fyller 8 i år, och väger 36 kilo. Hennes försäkring har alltså gått ut med 7 års gränsen. Hennes främre korsband vänster bak har gått och vi har fått tagit lån för TTA operation. Hade fått tid på södra berget i Sundsvall för operation i tisdags, ett dagsingrepp enligt dem med lämning vid 8 och hämtning kl 17. De ringer ett par dagar innan och meddelar att det blivit framflyttat till idag torsdag. När vi kommer dit vid 8 imorse så säger de nu att de bara kommer gå in och göra artroskopi idag, och att själva operationen blir nästa tisdag, inte ett ord om det hade vi fått. När vi sedan hämtar henne vid 17 idag så fick jag betala 25 945:- Kan det verkligen vara rimligt för mindre för-ingrepp? Vad har ni andra fått betala vid liknande situationer? Mvh Nils

kinjelooo
0

För min 25 kg til kostade en artroskopi av armbåge ca 24 000 kr men då åtgärdade de problemet direkt. Det är inte okej att utföra så pass dyra ingrepp utan att ägaren är överens med det. Antingen har ni missförstått något eller så fick ni felaktig information från början, helt oacceptabelt om så är fallet.

kinjelooo
0

Fattade nu, ni tick alltså med på att bara göra artroskopi idag? Varför göra det och söva två ggr om hunden ändå skulle opereras senare? Priset är nog rimligt, det är narkos som är dyrast och eran hund är betydligt tyngre än min.

Isalel
0

Vad står det på specifikationen av fakturan/kvittot?

Draken
0

Artroskopi är dyrt.

Men tycker det är helt sjujkt att de skall göra det ena nu och resten om en vecka, varför söva tvcå gånger, när de kan fixa det samtidigt ? Visst hunden är nersövd längre, men det är iasf bnättre än att söva den 2 ggr på kort tid.

Fast, å andra sidan, när det gäller denna veterinärklinik, så är jag inte det minsta förvånad.😓

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Nigelponkana
0

Ja, jag vet inte alltså. Det kändes inte helt ok när vi fick en annan info än vad som var väntat men samtidigt litar man ju på att de vet bäst. Hon (veterinären) menade på att hon skulle bli nedsövd för länge om båda ingreppen gjordes under samma dag. Men det var helt ny info för oss. Känner mig dum nu i efterhand. Utnyttjad. Däremot har jag muntligt fått en prisgaranti på 44k för hela operationen, och det är vad jag lånat för. Tre gånger har jag hört dem säga "ok men då ska vi inte sträcka oss över 44" Så om de tar en krona mer än 18 055:- vid nästa tillfälle så blir det hus i helvete kan jag säga. Då blir det tidningarna, varenda recension som kan göras på nätet, tamefan skyltar utanför kliniken. Kanske till och med tingsrätten. Vi hade fått rekommendationer om detta ställe och känner mig sjukt lurad, arg och besviken. Vår älskade hund är helt tagen och kommer behöva genomlida nästan en hel vecka mer smärta än planerat.

starcastle
2

Vad menar du med att försäkringen gick ut vid 7 år?

Även om man har ett bolag som sänker ersättningen varje år från och med en viss ålder så har man ju ändå försäkringen kvar, så länge man betalar för den och inte aktivt säger upp den.

Elsis matte
3

Oj, min hund har också nyss genomgått knäartroskopi men det kostade "bara" 14.000. Nu är hon lite mindre, men ändå… Hundförsäkringar går inte ut vid 7 års ålder, möjligtvis kan livdelen göra det och maxbeloppet på veterinärdelen sänkas, men det går utmärkt att nyttja försäkringen hela hundens liv.