Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 475 ggr
Frida B
0

Fuktexem i tassarna

Har någon här erfarenhet av fuktexem i tassarna? Kom det tillbaka? Tog det lång tid att läka? Då menar jag mellan trampdynorna. Dobby har precis haft det, det börja läka fint nu men har tratt på nätterna bara för säkerhets skull nu ett tag. Är lite rött kvar men samtidigt håller pälsen på pch växa ut och är ganska stubbigt så kan vara det. Men någon som vart med om samma?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Changrila
0

Ja. När min förra hund åt foder som inte passade henne så fick hon det lätt! Det var ett av få symptom jag såg då på att maten inte var bra, i övrigt hade hon (tyckte jag) glansig päls, bra avförning osv. Sedan blev allt bättre när jag bytte foder, tassproblemen försvann helt, pälsen blev bättre och avföringen blev ännu bättre, bara för att nämna några fördelar.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

peafie
0

Min ena får det ibland när det är varmt ute och hon badat. Det brukar räcka med en klorhexidintvätt så motas det tillbaka. Om vi rakar bort pälsen mellan trampdynorna I förebyggande syfte så uppstår det knappt alls.

Bloggen     ○    Instagram