Va kan det vara?
Idag gosade jag med hunden, plötsligt hittade jag en knöl på halsen. Knölen syns inte, men man känner den om man gosar med han!
Så till fråga, va kan det vara?

Många som har läst, men ingen som vet? :S

Det kan vara en fettknöl, men jag är inte så hemma på sånt där. Men hör med Biobio hon kanske har några förslag på vad det kan vara =)

har frågat henne på msn, men hon har inte svarat än, för hon är typ inte vid datorn,

Okey hon kanske också sitter framför tv-n, jag var bara in som hastigast och såg att du hojtade…hon kommer säkert ut snart så håll ut du, det är säkert ingen fara =)

Haha :)
det brukar vara fettknölar,håll koll så att den inte växer och blir större för då ska du nog gå till vetten och kolla det…

Hur får man bort " fettknölar " då? , måste man suga ut allt fett med sugrör? ;)
haha näe tokfia….dom går bort av sig själva oftast

Tokfia var rätt smeknamn på den där =)

Okej ^^ men jag ska som sagt hålla ett koll över allt =) han har en annan konstig sak på magen, som liknar en " bröstvårta" fasst det kan ju inte vara det? för han är ju en kille.. :S
jo det kan det visst det har min och han är kille fast dom är mycket mindre än på tikar….
ja visst var ett passande namn på tokfian :-)

Haha!!, fasst då ska det väl finnas flera eller? , för de är rätt långt bak.
jag kan ju heta Tokfia också då! ^^

Kärt barn har många namn *fniss*
mm dom sitter rätt långt bak också snodden har 4 tror jag

men han har bara 1
Troligtsvis svansen.

*ASG*

va? :S

Jag skrattade åt Kerstin för att hon är så tokig ;)

jag fattar ju ingen ting jag ;S
Det kanske kan vara en fästing som han kliat bort kroppen på?

nej, det ser inte så ut, för den är mycke mycke större än en festning.

Du sa att han bara hade en och då svarade Kerstin " troligtvis svansen" =) Och då tittade min dåliga humor fram ;)

ahha, men hjag fattade inte va Kerstin menade med det i början, + att dte är lite dåligt gjort att hon måste avbryta vårat ämne så att jag måste skratta ;)

Nu får alla ta en skratt-paus, vi ser vem som kan hålla längst tyst , utan att säga ett ljud.!
1-2-3 NU!
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))så tyst var jag!!!!!!!!!!!!!!!

schhhhhhhhhh…vi måste vara tysta Lena, vi måste se vem av Kertsin eller Lotta som inte kan hålla tyst :P

du sa ett " piiiip" kerstin :O :P

fettknöl garanterat!!

Hur kan du vara så säker på det?

Att fastställa vad det kan vara är väldigt svårt utan att se hunden men det hade underlättat något ifall du hade haft möjlighet att ta ett foto på själva knutan. Det kan tex vara allt från en fästing, en hudtumör, en fettknuta eller en förtorad lympkörtel beroende på storlek och konsistens. Hur stor är den? Var på halsen sitter den? Hur är själva konsistensen, är den hård eller mjuk varm eller kall? Är den klart avgränsad eller inte? Ömmar den? Växer den fort?

Knölen syns inte, men om man gosar med han känner man den,..svårt att säga hur stor den är..men kanske som en lite större studsboll! .. vet ej hur länge han har haft den, upptäckte den idag, så då vet jag heller inte om den växer snabbt!
Men vart sitter den?
Hundar har även lymfkörtlar på lite olika ställen på kroppen, ibland är dom svullna och känns tydligare.
Sen finns det ju fettknölar, tumörer, talgkörtlar o.s.v. Det bästa är att visa upp det för en veterinär :)

Den sitter på halsen..