Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 738 ggr
Duvethon
0

Hundar och passiv rökning

Det är en självklarhet för många att inte utsätts sina bebisar/barn för passiv rökning. Dessvärre verkar det som att folk resonerar annorlunda när det gäller husdjur. Min fråga är följande: Utsätter ni era hundar för passiv rökning? Hur gör du som röker, eller du som har släktingar som röker? Är väldigt nyfiken kring hur ni tänker kring detta, jag är själv föredetta rökare, och tycker att det ser mycket illa ut när folk blåser på sina hundar.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Karmatarerskanise
0

Mina djur utsätts inte. Röker inte inomhus.

Kalli
0

Röker inte och tillåter inte att det röks inomhus hos mig.

MonicaLagerquist
0

Vi röker inte själva och ingen som är på besök får röka inne hos oss.

Stolt ägare till tre La permer

Karmatarerskanise
3

Jag har dock aldrog sett någon blåsa rök på sin hund.

MonicaLagerquist
0

#4 Det har jag tyvärr sett.

Lona
2

De rökare som jag umgås med röker inte inomhus och de få gånger som hundarna är med utomhus bryr jag mig faktiskt inte.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Karmatarerskanise
0

#5 Sorligt!

MonicaLagerquist
0

#7 Det var öht sorgligt att se hur de behandlade hunden.Ett gäng killar i övre tonåren och en "kampsportshund" av något slag.

Jag tror du förstår vad jag menar.

Duvethon
0

#8 Tror du svarade på fel tråd?

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Duvethon
0

#8 Oj såg nu, läste inte de tidigare kommentarerna. Sorry!

MonicaLagerquist
0

#9  Nej det gjorde jag inte.

De grabbarna blåste rök på hunden och skrattade åt hundens min.

Karmatarerskanise
0

Idioter! Stackars hund :(

JoannaLi
0

Jag röker inte, men är nära vänner med folk som rökt (slutat nu). Ibland hänger jag och hunden med ut på rökpaus, men det hände nog någon gång/vecka - och då utomhus.

Cragan
0

när mor o far rökte inne så var det inte farligt än för vare sig djur eller människor

inte för att dom blåste rök på vare sig oss barn eller på djuren men kan säga att vi förlorade iaf inte något djur till canser eller någon annan sjukdom som är kopplad till rökning/passiv rökning

dock så hade vi en katt som på morgonen aktivt sökte sig till cigarett röken så han var nog deprimernade nog nicotinist han hade vi dock över gränsen mellan röka inne och röka ute o när det röktes ute då kom han ut för sin morgon rök 😕

Karmatarerskanise
2

#14 Passiv rökning ÄR farligt. Att djuren dog av annat säger ingenting.

[nevamisse]
0

Så sent som idag såg jag någon som rökte bredvid sin häst, blir alltid lika förundrad när folk röker bredvid sin hund/andra husdjur och barn.

Cragan
0

#15 sa inte heller att det är ofarligt men en gång i tiden så saknades kunskapen om det och saknas även i dag hos en del.
det faktum att djuren dog av orsaker som ej är relaterade till brandröken med nicotin säger mer om deras livslängd vs tiden det för det mesta tar för problemen med aktiv/passiv rökning 
men bara för att det kan ta längre tid att något inträffar än vad den beräknade livsåldern på djuret/människan betyder ju inte att man skall utsätta dem för onödiga risker om man känner till att det är en risk och om det går att undvika.

Lona
1

#16, För att inte tala om folk som röker när de rider… 🤐
I och för sig så får väl hästen inte i sig så mycket rök när man sitter på, men ruskigt nonchalant på något sätt!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[nevamisse]
2

#18 Ja bedrövligt. Jag tycker inte själv om att gå bredvid någon som röker, så jag tycker att djuren kan få slippa det också 👍

Draken
0

Skulle aldrig utsätta djuren för min rökning, vare sig det handlar om hundar eller hamstrar. Det är totalförbjudet med rökning inomhus och i bilarna här.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis