DAP, Hundens lugnande feromon
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Har redan den man sätter i väggen :) Mamma har sprayen.
Kanske skulle man ta och testa halsbandet till promenaderna.
Kan någon som använder de berätta för mig om de funkar och varför de är bra?
Blir de tex verkligen så att hunden är lungare när man lämnar den ensam hemma med doftgrejen? Och att hunden kan bli lugnare utomhus med halsbandet?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det finns nåt liknande från samma firma för katter-Feliway. Och det hjälper verkligen just för stressade katter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Jag har DAP halsbandet. Har precis börjat med det så vi får se om det gör någon skillnad. Skall köpa dom andra också om det inte funkar. Dyrt är det, betalar 480 kr för halsbandet och då håller det i ca 4 veckor.
Sprayen fungerar säger mamma. Hon sprutar det i bilen och hennes hund blir lugnare.
Vi har alltid DAp i väggen då vi lämnar Hades ensam, så jag vet inte om det fungerar, men det tror jag.

Har nästan bara hört väldigt gott om D.A.P. Skulle verkligen rekommendera Er som har raketrädda hundar att köpa detta i god tid innan nyår. Det underlättar massor för de hundar som är lite rädda för smällare. För de verkligt rädda, så krävs nog lite mer.

D.A.P har vi här hemma… Köpte det när Frankie var mindre, eftersom haninte klarar av att åka bil utan att kräkas. Visserligen blev han lite lugnare, men kräktes ändå…
Min omplaceringshund Pyret är skotträdd enligt förra ägaren, och då kanske jag ska prova DAP på henne vid nyår:)
Kramar/Carro
Prizma_o_Kristall: Ja tyvärr tar dap inte bort illamående :)