Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1132 ggr
Doodlemom
0

Lägga skär i kylen?

Har köpt en andis rakmaskin som jag nu använt 3 gånger. Skäret blir väldigt varm fort så undar om jag kan lägga det i kylen eller till och med frysen så jag slipper pausa var femte minut?

papa-bear
0

följde det inte med något smörjmedel? en skägg och hårtrimmer, om det går att jämföra, följer det med en olja som man kan droppa på skären.

Herveaux
0

Ett korkat förslag kanske, men om du har möjlighet så köp flera likadana skär så att du kan växla mellan dom så att ett sitter i maskin och två ligger och svalnar tex.

// Harley

Doodlemom
0

Jag har en spray som fungerar som smörjning och kylning men det är hela ytan på skäret som blir varm så det hjälper inte tillräckligt. Det blir verkligen stekhett så undrar om det är något fel på den? 

Eftersom ett skär kostar 400 så undviker jag gärna det. :)

Någon som har erfarenhet av att andis maskinerna blir varma fort?

Haztparken
0

Yes skär blir varma när dom används. Pausa eller som #2 köp fler av samma eller jag brukar alternera tex kör en stund med skär 10 i ansikte å tassar sen byter jag till 4an och tar kroppen eller klipper med sax, sen på igen med 10an osv. Men brukar inte behöva alternera så mycket.

JoannaLi
0

Jag brukar ha en skål med kallt vatten när jag rakar, så tar jag av skäret och dunkar det i skålen. Brukar gå fort att kyla ner! Ofta kör jag också två skär, så att ett ligger i vattnet och ett används :)

Doodlemom
0

#5 Tack för tipset, ska testas!