Treibball
Någon på forumet som ägnar sig åt treibball och vill berätta lite? Hur lärde ni hunden steg för steg? Tycker det låter väldigt roligt och skulle vilja lära min hund det på hemmaplan :D!
Tycker också det ser väldigt kul ut, men samtidigt väldigt stressigt och hårt på nåt sätt. Tror det finns en gammal tråd där vi pratar om det.
Nämen nu är jag ju ute och cyklar! Tänkte på det där andra, vad heter det, när de ska springa järnet och daska till en platta, en slags hundstafett? Nu kom jag på det, flyball!
Treibball verkar bara kul!
Har börjat lite smått med min stora grabb, han tycker det är kul, medt för att vi shejpar in det och han älskar shejping, haha. Började med att ha en liten boll på golvet och minsta lilla rörelse mot bollen klick + godis och tillslut började han putta på den med nosen och längre än så har vi inte kommit typ. tanken är att lägga på kommandon och utskick samt att rulla bollen i ”mål” men vi tar vår tid :)
-
2# haha ja, treibball är ju bollvallning så är ju mer hjärnan som ska användas en kroppen antar jag :D! 3# vad kul att han gillar det! Hoppas att min tik också ska göra det :)! Vi har än så länge börjar träna in höger och vänster, och så har hon fått putta på en fotboll, men hon vill helst döda bollen om hon får välja, haha!
Jag följer tråden med intresse. Har också funderat på det som aktivering med min kommande hund. Inte som tävling, bara hålla på själv.