Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 798 ggr
hanahdelic
0

Ingenting funkar!

Min dalmatinerhane på 1 år har börjat bitas, han ”gräver” på ens ben när man ligger i sängen. Detta kan han göra när som, han kan ligga och mysa sen slår det över och han blir som besatt. Vet verkligen inte hur jag ska få bort beteendet. Vill inte porta honom från sängen eftersom att han alltid sovit här. Har någon varit med om liknande med sin hund, och hur ska jag göra för att bryta beteendet? Känner mig hopplös som hundägare! :(

JoannaLi
3

Jag hade börjat med vad som orsakar problemet!

Stress? Över- eller understimulering?

jenmjao
1

Japp. Var dock med om värre, Min tik. 
Hon krävde om man drog täcket över kroppen och fick överslag, svartna för ögonen och började bara hugga, Jag fick lägga mig över henne och hålla fast henne tills hon blev lugn hur lång tid det än tog. Och försöka vara väldigt försiktig och lugn i situationerna hon reagerade i.
Hade jag haft din hund hade jag gett en time out när han börjar; inte när det är som värst utan när du märker att det börjar, res dig, gå ut, stäng ut med kompostgaller (helst så han ser). Sätt dig och var som vanligt, Släpp inte in han igen förns han är lugn, och sen upprepa om det sker igen.