Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 925 ggr
parsley
0

Hundar och golv

Någon som har erfarenhet av hur lite dyrare laminatgolv fungerar för hunden? De billigare varianterna, som kostar upp till ca 100 kr per kvadratmeter, verkar ha helt slät yta och jag misstänker att de känns hala för hunden att gå på.  Vi har ett laminatgolv, resten är vinylgolv eller parkett. Hunden kan gå på laminatgolvet, även om han varit lite skeptisk mot det. Då jag funderat på att byta vinylgolvet i kök och hall mot något annat skulle det vara roligt att höra lite erfarenheter.  Jag vill gärna lägga golvet själv så klinkergolv eller golv som behöver läggas av golvläggare går bort. På Byggmax kollade jag på ett laminatgolv som såg ut som klinker och hade lite struktur i ytan, så det borde inte vara så halt att gå på. Kan det vara ett vettigt hundgolv eller ska jag spana efter något annat och i så fall vad?

Vinternos
0

Kan varmt rekommendera Berry alloc, då vi har det i princip i hela vårat hus. Inga repor trots rivstarter och ytan är matt.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

parsley
0

# Vet du om det är vinylgolv eller högtryckslaminat ni har? Jag googlade på Berry Alloc och hamnade på Bauhus sida. Det verkar finnas 2 olika typer av golv från det märket.

Vinternos
1

#2 Vi har högtryckslaminat :)

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

Hornslandet
1

Rekommenderar vinylklick. Lätt att lägga. Och vattentåligt.. jättebra att kunna svabba av med mopp bara när man har hund😊