Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1057 ggr
Misimurf
0

Markerar revir?

Min Cocker spaniel har ett något udda beteende. Hon ska alltid kissa över andra hundars kiss, hon står till och med och väntar medans den andra hunden kissar och sen skyndar hon sig att kissa där också. Någon som har nån aning om varför hon gör så? Jag har funderat över om det har något med dominans eller revirsättande att göra. Tacksam för svar…

AnneN
0

Det är absolut allt annat än ovanligt och kan ofta bero på dominans och revirmarkering

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Håller med biobio.

Zebben
0

Mina tikar gör så när vi är ute, de kissar alltid på samma kissfläck. Ibland är det den äldre som kissar först och ibland är det den yngre. Har inget med dominans att göra i deras fall utan bara ett sätt för dem att visa de hör ihop.

Samma gäller våra hundar på jobbet, många kissar på samma ställe och även det ett tecken på att de hör ihop.

Misimurf
0

Kul med era synpunkter på det här. Har funderat endel på det här eftersom hon är helt extrem när det gäller att kissa över andras kiss. Lite kul att kolla på henne när hon står på helspänn och väntar på att den andra hunden ska kissa klart

zeretki
0

Gör inte alla hundar det? Det trodde jag. :) Så fort jag sett flera hundar tillsammans så har dom alltid kissat på exakt samma ställe allihopa.

Kanske är det annorlunda om dom redan känner varandra?

Misimurf
0

Jo jag har också sett andra hundar som gjort det men min är som galen när det gäller det här

SaraC
0

Min hund ska absolut göra det, både om en annan hund är närvarande eller inte. Men han är ju hanhund, har själv aldrig träffat någon tik som beter sig på samma sätt, men det förekommer säkert också.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar