Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1619 ggr
Katarinaf
0

OT Mina hundar är på rymmen :(

Suck mina älsklingar smet från mig i går, dom är  skogen och jagar eller någotGråter,

SaraB
0

Va?

Karmatarerskanise
0

HAr du satt upp lappar? Är du ute och letar? Be vänner hjälpa till.

Diana_K
1

Ring till polisen också, polisen brukar få in rapporter om hundar som setts runtikring, hör efter med lokala jägare (om det är skogsområden som det bedrivs jakt i) så kan dom säkert hjälpa dig, om dom kanske kan ha sett hundarna. Är det områden hundarna är vana att vistas i? kan vara bra att återvända till platsen dom smet från dig, många ger upp för tidigt i letandet efter sina bortsprungna husdjur. 

Hoppas du får dem tillbaka välbehållna.

Mvh//Diana_K

nobsan
0

Hoppas att du fått tillbaka vovvarna. Jag såg att du bor på en ö. Då kanske dom inte kan dra så jätte långt .Men det är i alla fall oroligt. Sen kan dom ju hitta på en massa rackar tyg när dom är några stycken. Håller tummarna att dom kommer hem helskinnade.

Diana_K
0

Om din hund sprungit bort

• Stanna kvar på platsen.
  • Om du måste gå därifrån, lämna kvar något med stark vittring av dig, till exempel bilen, en jacka eller en filt. Det är ett gammalt jägartrick för att få hunden att stanna kvar om den återvänder.
  • Återvänd ofta till platsen för att se om hunden kommit tillbaka.
  • Var beredd på att hunden kan börja undvika människor redan efter någon dag.

• Efterlys hunden och fråga andra om de har sett den.

KajsaM
0

Är det verkligen OT? :)

Hoppas du hittar dom :)

kerstin_70
0

hoppas du hittar dom

V-lang
0

Hoppas dom kommer till rätta….dom brukar som sagt hitta tillbaka till den plats där dom smet ifrån…

Katarinaf
0

Ja vi bor på en ö och på denna ö finns inga poliser, dom sprang hemifrån i går kväll så dom skall nog hitta tillbaka, jo jag har varit runt och tittat där dom brukar spinga detta är ej första gången men det känns jobbigt varjegång dom smiter ut.. men hitills så har dom ju kommit hem välbehållna så jag hopas att dom gör det nu med…Gråter

Diana_K
0

Kanske det här vore nått för er :))

http://www.petlink.se/

med hjälp av mobilen och en gps-mottagare som fästs på hundens halsband. Skickar man ett sms till gps-enheten, returnerar den via sms eller mms en text eller en kartbild som beskriver var hunden befinner sig.
Petlink har valt att använda ett Telia-abonnemang i gps-enheten för att få bästa möjliga mobiltäckning. Abonnemanget kostar från 79 kronor i månaden och kan kopplas till alla mobiler, oavsett abonnemang. I mitten av maj(-07) är det världspremiär för produkten som då finns hos cirka 40 djuraffärer runt om i Sverige.

Katarinaf
0

ja nu har Taxen kommit hem nu fattas bara Molly

ja det där skulle vara något det men nu bor vi på Åland hur funkar det då mån tro???

Diana_K
0

Vilken tur att en av vovvarna kommit till rätta, hoppas din Molly hittar hem också.

Man kan testa om mobiltelefonen kan ta emot position, jag vet inte hur det fungerar på Åland, Ska kolla om jag hittar nån info om det.

Skicka följande SMS: Petlink demo till 72 445 man får ett svar som visar hur det fungerar när man tar emot hundens position via SMS och MMS. (OBS Kostnad för mottagande av SMS och MMS 7 kr + ev. övrig trafikkostnad i Sverige)

//DianaGlad

V-lang
0

Vad skönt att den ena hittat hem nu håller vi tummarna att den andra kommer hem också =)

Katarinaf
0

Molly kom hem femton minuter efter Mimmi Tax så nu är allt uppklarat igen, tack för ert stöd

Xiox
0

åååh, va härligt att höööra!!

KerstinP
0

Gott att höra att de är hemma igen. :)

kerstin_70
0

vad skönt att dom är hemma igen

Katarinaf
0

Ja det kom glädje tårar från mig, jag vet ju att vi har lodjur här omkring så man vet ju inte vad som kan hända men nu är alla på plats igen i alla fall    TACK en gång till för ert stöd

lena1
0

herregud vad jobbigt det måste ha varit…hoppas allt är okey med voffarna…förstår att det kom tårar

gejsa
0

Skönt att dom är hemma nu. Hoppas dom inte har jagat ihjäl några djur i skogen också.

Mina två stack iväg för mig i går och jagade ett rådjur tror jag det var. Men jag tog bilen och gensköt dom så jag fick dom efter ca 10 min. Men jag såg aldrig vad dom jagat. Men dom skällde hela tiden så det var väl iaf något. Jäkla hundar.

Katarinaf
0

ja skulle dom här haft förstånd att skälla så hade jag oxå fått dom men tyst som i kyrkan var det hela tiden, allt är bra med dom bara att dom e lite trötta dom har ej varit så aktiva i dag

gejsa
0

Ja, dessa hundar. *ler*

Petra_
0

Vi har en Malamutehanne som inte missar en chans att dra iväg i skogarna här. En gång var han på drev efter en ko i 8 timmar. Kl. 4 på morgonen hör vi nåt utanför, sambon öppnar och där står en skitig, men överlycklig hund, med en älgtjur! Malamuter har ju en tendens till att känna som uppgift att dra hem byte till flocken. Så när folk gnäller om att deras katter släpar in möss, så brukar jag säga att de har ju ialf inte kommit hem till farstukvisten med en älgtjur :-)

Misimurf
0

#23 vilken härlig hund som tar hem "middag" till er… Ha ha

V-lang
0

Men det var bara så underbart att höra, krama om busarna från mig + att du ger dom lite bannor för att dom skrämde upp oss här ute Flört

Miss-Me
0

min hund som jag hade innan brukade rymma när jag gick med henne i skogen, men min hund springer alltid hem när hon har spårat klart. så jag hade nästan aldrig henne lös när jag var ute och gick med henne :P

marinelady
0

Min mormors bichon frise fångade harar när hon var yngre,sprang ikapp dom dödade dom och släpade hem dom..men en älgtjur…hm död eller levande *dum fråga jag vet* ;)

Xiox
0

:)