Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1529 ggr
Drakellen
0

Vilken canvasbur?

Nu har vi äntligen fått besked från uppfödaren och vi ska får hem en liten corgi-kille till sommaren! Så har börjat planera och köpa grejer som behövs, men en grej som jag fortfarande är helt ställd inför är vilken bur av alla hundratals, vi ska köpa. Jag vill ha en canvasbur eller liknande (alltså mjuka väggar) som är enkel att att ta med men även kan stå uppe hela tiden som ett eget krypin i lägenheten. Den ska ha ordentliga handtag och vara stor nog för en vuxen corgi. Någon som har något tips på en bra sådan?

Elsis matte
0

Hm, jag skulle köra på stålbur eller skaffa en billig begagnad canvasbur tills valpen vuxit ur värsta bitperioden - risken är annars stor att du ändå får köpa ny efter en kort tid…

parsley
0

Vi har en canvasbur inne till vår kleinspitz. Han tycker om att sova i den och har inte tuggat på den. 🙂Modell eller storlek kan jag tyvärr inte råda dig om.

[AnimeV4]
0

Jag köpte min på 4dogs! Den lila. Går enkelt att vika ihop och har även ett tygfodral med handtag att frakta i. Min står alltid uppe trots att det är den största😃

Jojaton
0

Jag har en canvasbur från ÖB, kostar typ 300kr om jag inte minns fel. Perfekt att ha som valpbur eftersom den är så billig!

Johanna - Instagram

parsley
0

# 4 Ska man bara ha buren inne och inte transportera hunden i den, så kan det säkert räcka med en billig från något lågprisvaruhus. Det är möjigt att en dyrare bur har bättre blixtlås och är lättare att bära, men står buren mest inne, så behöver man kanske inte ta de hänsynen.

Isalel
0

Vi har en sån här och vi har varit jättenöjda, enkel att sätta ihop, lätt att bära och hittills ganska tålig. Hon har rivit lite från insidan men syns inga märken alls. Tycker det var ganska rimligt pris också :) https://www.arkenzoo.se/little-bigger-softkennel-nylonbur-svart-c136103

Doodlemom
0

Jag har en från hööks som jag är väldigt nöjd med, kostar från 399.

hemul
0

Inspirerad av #4 kollade jag på ÖB. 199:-. Då gör det ju inte så mycket om den blir sönderbiten så kan man köpa bättre sen.
https://www.öob.se/djur/katt/ovriga-kattillbehor/transportvaska-3100793

Drakellen
0

Tack för alla svar! Eftersom vi kommer pendla lite fram och tillbaka mellan Stockholm och Skövde så hade det varit bra om den går att transportera i men den kommer ju mest stå hemma. Jag ska definitivt kolla in den från ÖoB som #4 och #8 pratar om, för den ligger i en väldigt bra prisklass 😃

#6 Tack, den är absolut ett alternativ när vovven slutet växa och bita på allt i sin väg!