Stora godisbelöningar
Min hund gillar inte godis så mkt, men däremot om man kan leka med godiset innan så älskar hon det, tex ett ägg, kycklingvinge, ett ben. Då leker hon först hysteriskt i typ 5-10 min och sen äter upp det. Om jag slänger små bitar med godis så tittar hon på mig som om jag vore ett ufo, haha. Nu vill jag helst inte springa runt med ägg i fickorna när vi är ute utan vill ha typ jättestora torrfoderbitar som är ungefär lika stora som ett ägg, gärna helfoder så att det blir rätt näringsmässigt och jag slipper tänka på sånt. Någon som vet?
Bravo har torkade "fyrkanter", ca 10x10 cm av färskfoder, som vi brukar använda på resor mm. De kan säkert delas till önskad storlek?
#1 är inne på rätt, tycker jag. Blir det väldigt dyrt kan du torka eget färskfoder (som inte innehåller benbitar!). Annars skulle jag satsa på kokt kycklingfilé eller fläskkött. Jag brukar alltid koka fläskkött och tärna när vi är på kurs.
En kanske lite konstig fråga, men luktar dom illa? Alltså dom torkade burgarna från bravo? Annars var det en superbra idé!
Inte så värst tycker jag. Berätta gärna hur det går!