Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1591 ggr
Fridaaaa
0

Hundar + barnvagn

Ni med 1-2 småhundar samt har en bebis - Hur har ni löst det när ni behöver ha vagn med plus hundarna? I bilen alltså

Inte kommit på någon bra lösning.
Vår bebis åker i baksätet, så kan inte ha några hundar eller barnvagn där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MonicaLagerquist
1

Hunden/hundarna får hålla sig på min vänstra sida.

Jag kör vagnen med höger hand.

Förstår inte riktigt problemet.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

#1 Inte när man går utan i bilen.

MonicaLagerquist
0

Ungen fram i bilbarnstolen .Vagnen i bagaget ,hunden i bur eller sele i baksätet.

Fridaaaa
0

#3 Önskar jag kunde lösa det så, vi har barnstolen i baksätet hmm.
Är klurigt :(

MonicaLagerquist
2

#3 Varför har du  babyn bak?

Fridaaaa
0

#5 Därför att vi har krockkudde fram. Så har bak med spegel

MonicaLagerquist
0

#6 Jag skulle koppla bort kudden och sätta babyn fram.

Fridaaaa
0

#7 Vi kommer ha bebisen bak :)

MonicaLagerquist
4

Då får du väl sätta hundarna i sele på de två platser som blir kvar i baksätet

Fridaaaa
0

#9 Vill ha hundarna i bur. Är därför jag försöker komma på en bra lösning :)
Så får klura vidare helt enkelt :)

MonicaLagerquist
2

Då får du väl sätta buren i baksätet om du nu inte har en kombibil

Fridaaaa
0

#11 Vi har en kombi. Men måste få ihop hur burar och vagn ska få plats. Vilken sorts burar som kan tänkas passa bra när man har 2 små hundar plus barnvagn osv, Är därför jag undrar hur samma med 1-2 småhundar och en bebis har löst det hela :) För inspiration och ideer hur man kan lösa det hela :)

Maleficum
0

Beror väl iof på hur stor bil och hundar man har men min kompis fick plats med hundbur (för 8-9kg hund) plus barnvagn i bakluckan på sin bil.

Har man mindre hund så finns ju SleepyPod transport"väskor" som ju är krocktestade och går att sätta fast med bälte i sätet.

https://organicpetboutique.com/Sleepypod-Air-Pet-Carrier-Brown-p/891093001391.htm

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Fridaaaa
0

#13 Detta gäller en kines och en kines/papillon så småhundar :) 
Har en skodakombi. Vad har din kompis för hundbur?
Ser bra ut men shit vad dyrt för en väska även fast den är krocktestad :O

oh-la
4

Vi har en Volvo v60 med ganska litet bagage och ville sätta stolen för dottern i iso-fix-krokarna. Vi ville där emot inte lägga många tusen på att installera dessa fram när vi hade dem redan installerad bak. Hunden siter i en mim vaisto bak som tar upp halva bagagen. Vi försökte alla varianter för att få det att funka, men tillslut insåg vi att det enda vi kunde göra var att anpassa valet av barnvagn. Det fanns bara två modellet som hade bra däck (vill kunna gå på annat än asfalt)och det va britax smile 2 (1 borde också funka, men vi testade bara att lasta 2:an) och emmaljunga nxt90. Vi föraökte få ihop det på alla andra vis, för bilen är ny och den ville vi inte byta… detta var det enda som funkade. Var rumt på varenda barnvagnsbutik i hela Stockholm och provlastade ftån v 20 typ )

Maleficum
0

#14 är en klassisk stålbur liknande denna https://www.crtzoo.se/hund/burartransport/stal-och-canvasburar/stalbur-svart-1

Vet inte storleken på den och är inte hemma så jag kan mäta den heller (då buren finns hos mig eftersom jag hade hunden senaste tiden i hand liv) men den gick in i baksätet på en toyota corolla. Han var ju en kines/mellanpudel blandning.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Hornslandet
0

Borde inte båda (små)hundarna i bur samt ihopfälld barnvagn få plats i bagaget i en kombi?

oh-la
1

#17, barnvagnar är as att lasta! Helt vansinnigt. De flesta viker du ihop stående så vagnen alltid står på sina 4 hjul. Har man hundbur och kombi mindre än en v70 är inte bagagen djup nog för att ställa vagnen på längden utan mpste ställas på sidan in. Då tar man upp hela bagagen. Vi jar ingen stor hund, en staffe, men jag kan säga att oavsett om det va en Chihuahua skulle vi inte få in en vagn och en godkänd bur i trunken på vår v60. Bilförsäljaren sa specifikt att v60 va en grym biö så länge som man inte hade både hund och barn… då jade vi bara hund och fick veta den hårda vägem vad han menade…

hemul
3

Får du inte in både barnvagn och hundar i  bagaget får du väl skaffa ett takräcke till vagnen då.

Lojs
1

Vår lösning är väl inte för alla, men vi skippade vagn och har haft bebis i sele/sjal istället. ;) (Har funkat superbra för oss, men många känner ju att vagnen behövs).
Nu är bebis 8 månader och framöver tänkte vi skaffa en liten smidig sulky till henne som knappt tar någon plats ihopfälld. 

Mitt tips är främst att hitta en vagn som blir väldigt platt när den fälls ihop och se om det inte går att ha burar till bilen med plats till vagnen ovanpå dem.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Rafflan
0

Jag har inte det problemet, men jag har en stor hund i bagaget och 2 burar i baksätet där dem små hundarna åker i varsin bur, och det 1 ledig sittplats bak trots burarna :)
Skaffa en skiva som "golv" i baksätet, säkra upp den med ben eller liknande och köp 2 burar att ha i baksätet, se även till att burarna sitter fast så dem inte kan komma emot barnet vid en olycka.
Alt en bur i framsätet och en bur i baksätet.
Eller att båda hundarna åker i bilsele istället för bur :)

Sugar Mist
0

Har för mig att dina hundar inte är så stora, kika om ni har någon artfex-återförsäljare i närheten och prova om båda får plats i en smallbur som ni sedan kan sätta i baksätet, bredvid barnstolen. Smallburen är väldigt rymlig trots att det är en small, och har ju fördelen att vara avlång och brukar gå in i baksäten :)

-

flocken
2

Ska jag ta med mina små burar? Gubben är duktig på att hitta lösningar oxå.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

#23 ja gärna. Lättare med när man har och kan testa sig fram än att bara se framflr sig :) #23 sambon ska med få plats ;) Vill ha bur och inte selar av olika anledningar. Men blir det inte bökigt med skiva att hålla på att ta in och ut? För kan inte ha burarna där jämt. Bara en tanke :) #20 ja jag behöver vagnen :) gillar inte att ha bärsele/sjal iväg och speciellt inte ute . sedan ska skötväska mm med också så blir bökigt att bära på :) #19 kan inte ha vagnen på taket. Då kan jag då inte åka själv (får inte upp och ner den själv) #18 ja det är dem. Speciellt de med liggdel