Min hund måste kräka!
Hej! Min hund har ätit choklad och jag ringde veterinären och de sa att det är ingen fara om han inte visar att han mår dåligt och det gör han inte. Han är 16 veckor och jag är orolig. Har försökt att stoppa ner mina fingrar men han spyr inte, och har get han salt för jag läste att det skulle hjälpa men nu så ser jag att han kan bli förgiftad :( vad ska jag göra hjälp snälla !!!!
Lita på veterinären?
Men hon sa till mig att jag skulle ge lite salt det skulle hjälpa nu när jag ringde igen men är ändå rädd..
Man kan räkna ut förgiftnings dos på choklad om man vet hur mycket choklad den ätit och hur mycket hunden väger. Så gav du dem uppgifterna till veterinären räknade hon säkert ut att det inte var förgiftnings dos.
Men har du även gett salt är ju risken att hunden är salt förgiftad nu, prova ringa annan veterinär om du inte litar på den du pratat med?
Ring annan veterinär och kräv att du ska komma in. En valp är betydligt känsligare än en vuxen hund. Tycker dessutom att det låter konstigt att veterinär rekommenderar salt… där hade jag nog ifrågasatt hens kompetens.
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
#4 När jag skrev min kommentar lätt det som TS gett salt på eget bevåg (har get han salt för jag läste att det skulle hjälpa), men sen låter det ju som det är veterinären som rekommenderat att ge salt? (Men hon sa till mig att jag skulle ge lite salt)
Vis dos salt ska inte vara farlig, tex kan man ju ge hunden salt chips utan att den blir saltförgiftat, kan ju vara att veterinären gett en dos på hur mycket salt ts kan ge sin hund utan att det blir giftig dos.
TS hur har det gått med valpen? 🙂
#5 Har dock aldrig hört en veterinär rekommendera att ge salt innan. Tänker inte enbart på saltförgiftning utan det faktumet att salt belastar organ och kan störa mineralbalansen i kroppen. Bör finnas bättre behandlingsalternativ.
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
4 på morgonen kanske man inte har nåt annat tillgängligt.
#6 & #7 dem flesta akutöppna djursjukhus har medicin som får djuret att kräkas, så beror på hur långt man har till ett sånt djursjukhus