Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 564 ggr
Hamstertjejen123
0

Cancer?...

Hej! Vi har hittat en hård liten knöl som går att flytta på, på min hunds mage! Hon kräks och hon sover mycket, fast hon har alltid spytt i hela hennes liv för något med strupen men det har blivigt lite mer nu…vi har bokat tid till veterinären, men vill veta vad ni tror..

Hamstertjejen123
0

Ska tillägga att hon är 6 år..

JessieS
0

Min hund hade en liten knöl vid revbenen som gick att flytta på. Jag tänkte att det var en fettknöl så väntade med att kolla upp den. :/ Visade sig att det var en elakartad juvertumör så om veterinären tycker att ni ska operera bort knölen så tycker jag definitivt att ni ska göra det. De kan inte säga med säkerhet vad det är för knöl utan att operera bort den tyvärr. 

Min hund fick sin tumör bortopererad med marginal, ett år senare kom det upp en ny tumör på samma ställe som även den opererades bort. Vi har inte alls haft några problem efter att tumörerna opererats bort. Min hund är frisk, inga metastaser eller något sånt även om jag väntade ganska länge innan jag kollade upp knölen. Vi åker på regelbundna kontroller för att hålla koll efter eventuell spridning men det har än inte hänt något på ett och ett halvt år. :) Så även om det är en elakartad tumör så betyder det inte att allt är kört även om det känns så. Eftersom er hund bara är 6 år så kommer säkert veterinärerna rekommendera operation.

Hamstertjejen123
0

Knölen här sitter också på revbenet, tack för svaret :) hoppas det är en fettknöl eller att det är en godartad tumör!!! <3