Vad har ni eran hund till?
sällskap?
Jakt?
vakt?
Utställning?
eller annat?

Raksha är sällskap, vi är bästisar, jobbar ihop oxå.
Vidar är till sällskap, och så tycker vi om att gå kurser och träna, och så är han rallytraktor i spannet, då han från början skaffades som draghund åt Krister, men blev min efter ett tag…
Resten av högen är ju inte mina, så där får väl Krister säga vad har dem till!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Främst en kompis. :) Sen så håller vi ju på med en hel del aktiviteter, då han är vallhund. Men det är inget specifikt så direkt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

1#rallytraktor i spannet? vad med dbetyder det? kan inget om spann osv..

Kompisar men framförallt till träning och tävling i bruks.
Ecko är min bästa kompis;) Sen får vi se vart det hamnar.. vill göra nått som han tycker är kul. Så får väl bli att testa det mesta=) har iaf erfarenhet av spår och vakt, men får se vart vägen leder..

# 3 Rallytraktor är min gegen benämning, för att han är stor och stark och ändå snabb. Glömmer aldrig första gången jag cyklade med honom och Krister var framför med Cora och Freja. I vanliga fall när jag cyklat gick det pass, trav och kortare galoppturer. När han fick tjejerna att jaga drog han på så fort att jag blev rädd. Så fort skulle jag aldrig kunna trampa iväg med en cykel själv!
I spannet heter hans position wheel, då han går närmast släden.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Sälle :D
Han finns där i vått och torrt som man brukar säga om sin bästa vänn. Jag är för lat för att ha en allt för arbetande hund.
Tyson är perfekt.
Han är på hugget när jag är de och på soffan när jag är de.
Kan de bli bättre :P

Först och främst så är det ju mina bästa kompisar. Sen vill en hund få jobba oxå och det får de. Det är dessutom en jaktras så vi sysslar då med jakt, bruks och lydnad och massor med fysisk aktivitet i form av promenader och skidåkning.
Sällskap och ett aktivt uteliv. Jag kan inte säga att jag "har" honom till utställning, men jag ville ha en hund som jag trodde på i utställningsringen också. Även om vi inte varit på särskilt många ännu. 

Elvis är mest bästa kompis, älskar verkligen den hunden(pojkvännen börjar bli lite svartsjuk tror jag, hihi) annars tränar och tävlar jag agility med honom, tränar lydnad, spår och freestyle också men inte så seriöst som agilityn…

Som kompis, men självklart är vi ute i naturen, spårar, kör lydnad och lite andra aktiviteter. Inga tävlingar än men det kanske kommer en dag. :)
Linus hade vi enbart till sällskap de första åren men sen "omskolade" jag honom till tävlingshund.
Vi tävlade agility en hel del men eftersom han numera är pensionerad från det har vi även provat på andra grenar som lydnad, utställning, viltspår och freestyle. 
När jag nån gång får ordning på Felix är det tänkt att vi ska tävla i främst agility, men även lydnad, viltspår mm.
Men självklart har jag dem "som sällskap" också. 

Min hund har jag som sällskap. :)

Gooos! Och så känner sig matte lite säkrare på kvällar och nätter när inte husse är hemma :) Fast ska börja med WP till våren är det tänkt.

Sällskap och tränings och tävlingskompis i främst lydnad men även agility viltspår och lite så.. :) Nu ska vi även börja med rapport ska bli skitskoj

Jag har mina hundar för skoj skull. Visst jag gillar att träna dom och att dom ska ha roligt. Men för det mesta tränar jag Freestyul, agility och lydnad. Visst jag ställer ut också , men det är inte så mycket att träna till. Så jag andvänder mina hundar mest för skoj skull.
Kompis!
Nån att prata med, gå ut o gå med, pyssla med, nån som bara finns där hela tiden utan att döma mig.
Sällskapshund!! Testade lite jakt med honom först, eftersom han är en fågelhund, men han var rädd för fåglarna som min pappa sköt.. ;P

Soff värmare! 
nä skämt å sida.
Agility och lite hyffs i den mån han vill lyssna….*S*
Kör alltid ett tränings pass på promenaderna.
OCh så går jag på BK.
Visst ser han jätte aktiv ut på kortet?
Men den dära tanden vill jag inte ha i rumpan om han inte hinner väck innan jag sätter mig….

Sällskap, utställning, lydnad, spår och såntdär :-) Men som sagt: Mest som sällskap
Pigge är en jakthund och Garro är än så länge för ung för att vara nåt annat än sällskapshund.. :)

Soffvärmare passar han nog alldeles utmärkt till!

Kompis och träningskamrat :D

sällskap, underhållning(hundar får en alltid o skratta ju :P) och agility har vi nicki till..
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Jag och missy har hållt på mycket med lydnad och agility när hon var yngre. Nu har hon pensionerats från agilityn men lydnad håller vi fortfarande på med om än i mindre skala. Annars är hon sällskap och min bästa vän och ständiga följeslagare. Utställning åker vi till ibland men det har blivit alltmer sällan det oxå.
en bra kompis och ett stort sällskap =)
Lek & kel, sällskap och som en bästa vän!
*Det råkade bli dubbelt -inlägg

Drag, klövjeturer, sällskap och de sköter även sandningen inomhus.
Som sällskap
Jag är bara på besök här på hund-sidan (inte medlem…"än"). Har två golden retriever. Den första skaffade jag dels för att ha som familjehund och dels för att träna eftersök (så det blev en kombination med att gå i skogen, som jag älskar). Men 1:an visade sig vara värdelös på eftersök. Alltså spårsäker är han något grymt, men så lättstressad att det alltid måste gå i 100 km/h i spåret, och det funkar inte. Saktar man ner honom tappar han lusten och slutar spåra… Ungefär samma fenomen gäller även i alla inlärningssituationer, så han får helt enkelt gå sköna skogspromenader utan krav, och sen hänga med och vara social resten av tiden.
Sen tiggde tonårsdottern till sig 2:an, som visade sig vara en gigant vad gäller att arbeta. Inte alls stresskänslig som ettan, lyhörd som få och helt underbar att arbeta med! Och eftersom dottern (ingen som hade förväntat sig det, va?) tröttnade på allt arbete med att äga hund blev 2:an snart "min". Han är ännu ung, vi har börjat med att träna lydnad. Tyvärr är han kryptorkid, så till utställning duger han inte (och inga championat förstås). Men han älskar att arbeta, vare sig det är dragträning, agility, spår, apport eller bara "cirkuskonster". Tyvärr har jag inte så mycket tid jag skulle vilja ha, så det blir bara lydnad och så agility till våren (för det tycker dottern är kul så det hänger hon med på). Resten gör vi på kul under helgutflykterna, viltspår (blod) lägger jag då och då under snöfria delen av året.
Så svar: nr1 köpte jag för div arbete, slutade som sällskapshund. nr2 köptes som sällskapshund, men utvecklas till olika aktiviteter! Så kan det gå…!
Har våran Quila mest för sällskap, sen får vi väl se vart det leder

Muscot är en sällskapshund. Mamma ville ställa ut honom men han hade två extra tänder (som uppfödaren sa att hon skulle se till blev utdragna) och av någon anledning sitter dem kvar än. Dessutom så har han lite svårt att stå stilla länge, det är mycket roligare att ligga ner än att stå fint. :)
/Matilda

Boss: Sällskap, bruks, lydnad samt. testat på agility
Texas: Sällskap, utställning. Testat på vallning vilket vi troligen ska använda honom till i framtiden.
Arrak: Sällskap. Tränar Lydnad och hoppas själv på att kunna tävla i detta inom en snar framtid.
Skorpan har vi som sällskap…och nog visar hon att det, är alltid i hälarna på en ;)
Sigge har vi främst till sällskap. Och tränar Agility bara för skoj skull.
Ronja tävlar jag inom utställning, agility och freestyle.
Mvh Emelie 

Ludde är mitt allt, är jag har honom inte bara för sällskap utan för att jag skulle kunna överleva, ludde är mitt liv, utan honom-
inget mig! Så enkel är det bara x)
Men självklart har jag honom till sällskap, man köper vel inte en
hund endast för utställning, allt annat då? Som en hund behöver. :D Ludde är till för allt, vi tränar,myser,går på utställning, ska börja tävla och så mkt mer :D
Indra är min myshund, vi tränar lite då och då men bara de gånger hon är på humör och så brukar hon snappa upp en hel del när jag tränar med Joxa ^^ En agilitybana är till för att hejvilt röjja runt på.. men visst så länge hon tycker det är kul får hon väl hoppa över tunneln och gena över hinder så länge hon tar det lugnt på t.ex. A-hindret :P Har absolut inga tävlingsplaner för henne ;) Drar lite med henne också men mest pussas vi bara. :D
Joxa är den mest lättlärda hund jag träffat och det är så otroligt kul att träna med henne. :D Jag skaffade henne just för att ha en mer lyhörd hund att träna med. Hon älskar agility, lydnad (att lyda matte är det bästa som finns), att dra och precis som sin mamma älskar hon även att mysa. :D Vi får väl se om det blir nåt tävlande för våran del men det hade varit jättekul :)
Sällskap, träning (både för mig och hunden), psykisk rehabilitering (det ni :D).. Erhm.. Kanske blir min anti-tvångstankar-och-panik-hjälp också, om min önskan angående skola går igenom. :)
Jag har ingen hund än men har planer på att skaffa en inom några år.
Det jag är intresserad av och har tänk att träna och förmodligen tävla i med min hund är freestyle och lydnad, om allt går som det ska. Det vi nog bara ska träna och kanske, kanske tävla i är väl i så fall agility och även utställning.
Jag tror det är nyttigt för hunden att syssla med många saker för att hålla sig tillräckligt stimulerad. Självklart kan man ha en "myshund" också men det är vad jag tänk med min eventuella framtida hund.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag har Velvet som sällskapshund
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Som sällskap, att kela med, att gå promenader med. Pga fysisk o psykisk ohälsa är detta ett bra läkemedel.

Som sällskap :-)

Frankie är främst till sällskap, men skulle gärna vilja ha honom till lydnad, agility, freestyle och spårning:) Agilitykurs är det iaf bestämt att jag ska gå med honom framöver:)
Pyret är en sällskapsvovve, eftersom att hon är en omplacering på 6,5 år så tror jag inte hon kan träna agility. Eller kanske hemma bara på skoj:P Men tävla skulle jag inte göra med henne:)
mina hundar har jag som sällskap. men händer ibland att jag ställer ut dom också det är skoj. tränar gör vi också. extra skoj när dom får pris. tex sök,lydnad,skydd & lite bevakning.

Lucas är ju bara valp än, men är tänkt att jag ska ställa ut honom, gå jaktprov, samt spår. Kanske även lydnad i framtiden, om det passar oss. Så vi har tänkt prova på en massa saker. Men främst är han min ögonsten och en roligt träningskompis :)

Sällskap! ^^ Goshunden våran!
Sällskap först och främst :) Kanske blir lite agility längre fram men det får vi se :)
rocky har jag som sällskaps hund och han är samtidigt min bästa vän

Jag har min hund som sällskap såklart;) Min bäbisråtta…
min hund är mitt liv :) de har jag min hund till jag lever för henne
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

jag har ronja och nemo som sällskap

Var meningen till sällskap men nu vill vår uppfödare använda honom i avel…
Min bästa vän. Sen tränar vi en del för att hon ska aktiveras och ha kul. Ofta agility, även om hon inte kan träna så länge varje gång, eller göra höga hopp då hon är så ung. Helst springer hon bara runt i skogen

Vallning!
Även tävlingskompisar i agility, lydnad och bruks. och som sängvärmare;)
Sällskap.
sällskap,kombinerat med träning….men hemma ;-)

sällskap
Luna (min egna) är "bara" sällskap och så tränar jag lite spårning & lydnad, tävlar dock inte.
Pappas stövare Charlie är jakthund, men jättestark och skitsnabb så inge vidare sällskapshund för mig iaf..
Pappas andra hund, jaktlabben Mozart, är fågelhund och sällskapshund, soffhund och ibland så tränar jag lydnad med honom. ;)
Sen tjatar pappa om att ev. köpa en Petit Griffon Basset eller vad de nu heter, såna där små lurviga vita saker ^^. Fast de är jättedyra här i Finland.. Dessutom sa han att han ev. skulle köpa en hund åt mig som jag skulle träna till jakt, men det har han väl glömt bort lr nåt ._.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Vi har våran till sällskap och en promenad vän! :P

Tanten är mest som sällskap nu mera… När hon var yngre så var hon väldigt förtjust i drag. Funkar fortfarande som vakthund.:)

Mina 12 vovvar är till jakt och avel.
Vi har han först o främst till sällskap men även till vakt då han har det i sig, han fungerar till det mästa han kan nästan allt.

Har Qula enbart till sällskap
~Quila Roze~

Sällskap, hon är min bästis som jag nästan jämt har kul ihop med. Själv tror hon att hon fått i uppdrag att vakta hemmet för hon skäller på alla som går förbi och kan vara lite avvaktande när det kommer nån hon inte känner hem till oss.
På bilden sitter hon inne på sin "vaktpost" å spanar ut genom fönstret
/DianaK
löper och är som en liten sur pms tant. Men jag älskar henne för trots allt så är hon min söta bebis som jag har som sällskap