Hjälp :(
Hej har en skadad hund han var ute och sprang och när vi kom hem märkte jag att han slickade på tassarna , och då såg jag att trampdynan men inte dom nere på själva tassen utan den som sitter lite längre upp på tassen . var sönder riven. En bit hänger löst och på andra tassen är den lite sårig men inget hänger där. Han har inte ont men är orolig gjorde rent med asolsprit och har lindat med bandage , brukar smörja in med tasssalva men skippade det nu eftersom det är sår. Ska jag ta in han till veterinär är det någon som vart med om detta ? Tack i förhand är orolig eftersom de är min första egna hund
Du behöver kanske inte åka in, men ring och rådfråga!
Ring vet och fråga.. du har ju bild, kanske kan du maila över så de får se först och främst.
Sånt där läker väldigt fint, Det är sällan dom gör något åt det.
Man ska hålla rent (duscha efter man varit ute t.ex, kanske ha linda runt väl ute beroende på hur lång tid man går ut), inte låta hunden slicka och ja, Det läker riktigt häftigt, En dag är det rosa, en annan dag tjocknar det och är lite mörkare och pang så är det en svart trampdyna, Är riktigt fascinerande 😃
Min hane hade lite knas med ena baktassens trampdyna, Fått använda sko ett bra tag, smörjt in med idomin på nätterna och hållt det rent, pang bom så gick det ifrån rosa till lite mörkare till en helt normal trampdyna, kan inte ens se vart "skadan" var, Som sagt riktigt fascinerande.