Spelnamn!
Hej.. Som vissa vet ska jag snart skaffa liten vovve och vill helst ha namn ifrån spel. Mitt favoritspel är Undertale men jag älskar såklart många spel :) Kan ni tipsa om lite namn och berätta vilket spel dom kommer ifrån. Om det är av intresse eller hjälp är det en vovve av rasen Australian Kelpie - FULLSPECKAD med energi, aldrig fyra tassar i marken och alltid full fart och bus på gång :) Ett namn med ett 'S' ljud i uppskattas extra! Tipsa på!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Skyrim!
#1 haha hur tänkte jag inte ens på det! Bra start men lite.. tråkigt/för normalt kanske :p men skriver ner den! Man vet aldrig 😉
Instagram
Svårt att komma på spel liknande Undertale.. Så har ingen aning om några av de här skulle vara tänkbara (spel eller namn.. kanske är 100% fel på båda :)) men det här är några jag gillar iallafall, alla är karaktärer från spel.. sen vet jag inte om det är till en hona eller hane? Desmond, Sibrand, Ezio (Assassins creed) Citra (Far cry) Sombra, Genji, Hanzo, Lucio (Overwatch) Lesser, Isendra (Diablo) Razlo, Sid, Lorenzo, Loxley (Fallout) Cecil, Kain, Celes, Aeris, Snow, Byblos (Final Fantasy) Osiris, Vex (Destiny)
Seph(-iroth), Cid, Shinra, (Caith) Sith, Cetra, (Cloud) Strife. FF7 såklart.

Sinding (skyrim)
Danse (Fallout4)
Sheogorath (skyrim)
Sanguine (skyrim)
You can't spell Bitchy without Itchy

När vi skaffade senaste valpen så googlade vi på namn i spelet vi ville ha ifrån och pratade igenom dem. Vi diskuterade även igenom namn i filmer och TV-serier vi gillar och googlade på namnen som finns.
Jag känner inte till Undertale så där kan jag inte hjälpa tyvärr.
Vår valp heter i alla fall Chromie, efter en drake i WoW, vi gillar namnet och för oss var det även viktigt att det kom från en karaktär vi gillar och båda gillar verkligen Chromie. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#2 Jag har faktiskt aldrig sett en hund som heter Skyrim. Tror det är ett sånt där spel alla TROR folk använt, men typ ingen har faktiskt gjort det 😂
Switch är ju iförsig en spelkonsol, men känns ändå som ett bra hundnamn.
Snood spelade jag asmycket som liten 😃
#3 Nähä! ;) xD
Till hane, men jag ÄLSKAR unisex namn :)
#6 Jag har ju sökt och sökt men poppar inget upp jag liksom ÄLSKAR.
#7 Haha kanske det men det LÅTER så,.. vanligt :P Kanske för man e van vid spelet typ..
#8 haha njaa,, väldigt tråkigt namn
Inne på Gaster ifrån undertale… låter bara lite väl weird 🤪
Instagram
Gillar även spel som Cat Lady, Skyrim, Far Cry, Bioshock, etc. Så jag gillar det mesta :P
Instagram
Klart du ska ha en Skyriiiiim Eller Fusrodah ;P
#11 För långt xD
Instagram
En liten Fussroh! :P
#13 Fusser = Fötter på danska 😂
Instagram
Tetris❤️
(För mig är det visserligen ett tiknamn men funkar säkert på en hane med.👍)
Joystick!😃
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Sylens, Karst, Rost (horizon zero dawn)
Snow, Sazh, Noctis, Ignis, Ravus, Regis (final fantasy)
Othello är ju ett brädspel men ändå 😃 Schack!
Här är en länk med den 50 populäraste spelkaraktärerna, kanske du hittar något där?
https://www.fz.se/nyhet/87627-de-femtio-popularaste-spelkaraktarerna
#18 tack men gillar inte populära namn 😅 #KräsenSomTusan #17 Haha jag gillar faktisk Othello och Shack, som ett spel😂 #15 Fattar inte att jag faktisk seriöst överväger Joystick😂 #16 Ohh final fanrasy
Instagram
Jag gillar Atlas :)
Yoshi (stav?)
Ori efter Ori and the blind forest.
Soul, som i Dark Souls? :P
Synd att det inte var en tik, annars hade ju namnet varit givet. Senua såklart ;)
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#24 Nah jag vill inte ha tik, så e definitivt inte synd ;) Senua va inte riktigt min smak heller :)
#23 Jao, fint, men lite tråkigt :O
#22 Riktigt fint spel! Lite tråkigt namn bara :3
#20 Har ngt liknande faktisk!
#21 Nä… Tråkigt :/
Ursäktar jag e så kräsen! Men ni kommer med många bra förslag jag aldrig själv hade kunnat komma på! Så ös gärna på mer! SUper tacksam!
Instagram
Polokus, det är ett roligt namn det ;)
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
#25 Haha, jag skulle aldrig iorka med hanar =P Men Ezio från Assassin's Creed är ju rätt fint, Z istället för S visserligen. Men fortfarande ett bra namn.
Morfars gamla schäfer hette faktiskt Othello, men det blev Otto till vardagen 😂
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Chess, Checkers, Saintro (Saint's Row 😉)
Stalker, Swat, (Heavenly) Sword 😍, Sammax (Sam & Max), Sanctum, Savage (Moon) eller Scrabble! 😃
Eller så kör du på Skyrim ✨
Bayek (assasin's creed origins)
Va det ända namn jag kom på 😂