Artroskopi
Är det någon här som gjort artroskopi i bogleden på sin hund? Hur lång var rehabtiden, hur länge var hunden tvungen att hållas stilla?
Vi har. Humm, det beror ju lite på vad du menar med rehabtid, vi hittade en skada som skulle rehabiliteras, så vi höll på med rehab ganska länge. Har för mig att vi hade strikt vila efter själva undersökningen i två veckor.
#1 I rehabtiden räknar jag in från operation tills hunden är återställd. Har en valp så inte superlätt att hålla still ifall det nu måste göras artroskopi.
Vi gjorde alltså inget kirurgiskt inne i bogleden i samband med artroskopin, vi gjorde den enbart som en undersökning för att se hur skadorna såg ut därinne. Men det är ju ganska invasivt, så därför fick vi ju ett tags vila enbart efter undersökning. Valde i samråd med vet sedan att inte operera, utan köra med rehab, ortopediska hjälpmedel en tid, prp- injektioner mm, så med vår rehab räknar jag nog ett halvår, men den har ju inte egentligen med artroskopin att göra. Vilotid efter undersökning har jag för mig runt 14 dagar, det är ju ändå ett sår, och man har varit inne och rört lite.
#3 Okej, tack för svar! :)