Tråkiga sömn!
Jag längtat tills min tjej orkar vara vaken lite mer! Känns som att hon sover hela tiden.. Hon är 6 månader och sover gissningsvis 17-18 timmar per dygn, så fort vi kommer in så däckar hon och sover läääänge! När brukar dom börja vara vaken längre? Vill ju göra massa saker med henne men hon orkar inte, haha!
Det ser jag som positivt att hon kan vara passiv och har lätt för att slappna av. Tror det är väldigt individuellt hur mycket energi och driv dem har, dessutom är det nog svårt att avgöra i den åldern. Själv har jag en 10månaders rakethund… ögat hinner inte med när hon springer:o
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
1# hon är helt galen när hon är vaken. Och lika död när hon sover, haha! Alltså på eller av. Men vill ha mer "på" för jag vill vara ute och hitta på roliga saker. Såååå tråkigt att bara ligga inne och sova.
#2 Haha, Det blir nog bättre snart ska du se ;)
"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama
Haha nej jag älskar att vara ute! Bästa vore att hon kunde sova ute i snön, men det går inte!
Gud vad skönt det låter att ha en sån valp😃😃 Min sov/låg still och vilade väl några enstaka timmar dagtid vid den åldern..
Inne är det ju vila. Så träna utomhus:)
7# alltså hon somnar så fort vi kommer in, typ på dörrmattan, hehe! Hur mkt sover din hund nu?:) 8# jo, vi tränar utomhus, men vill träna mer! Och jag är ute hela dagarna i vanliga fall så skulle vara skönt om hon också kan det så småningom :).
Du kommer att längta tillbaka till denna tiden längre fram. Det gör jag ibland😃
#10 😂
Men om hon sover 17-18 timmar så har ni ändå 6-7 aktiva timmar/dygn och det tycker jag låter rätt mycket?
12# låter mycket men känns lite! ;) sen är jag inte aktiv konstant med henne i 6-7 timmar för då skulle hon sova ännu mer istället, är en fin balansgång att inte köra slut på henne känner jag. Men självklart ska hon sova när hon behöver det. Undrar bara när hundar brukar börja sova mindre pga åldern alltså.
#13 Jag tror inte att någon av mina hundar i vuxen ålder varit vakna mycket mer än så, annat än om de hållts vakna av någon särskild anledning. Men givetvis är det individuellt, jag har passat en smågalen bruksschäfer som i princip aldrig sov på dagtid.
Sedan har ju inte mina hundar då slocknat när de kommer in, men märker de att det inte händer något så lägger de sig. Förmodligen kommer hon om ett par, tre månader inte stupa i säng på samma sätt…
#9 väldigt olika nu, men han lägger sig och är lugn när vi är inomhus, somnar efter en stund om inget händer, men sover ofta ganska lätt. När han var valp var det skälla, gnaga o andra otyg.. nu är han liksom alltid chill inomhus, även när han inte direkt sover.
#16 12-18h har jag läst, och verkar stämma rätt bra på Arrak :)
16# jag vill att hon ska hänga med när jag städar till djuren på vår gård, leka, Klickerträna, agility, spåra, valla, springa med mig. Haha ja massor vill jag göra. Vet att hon inte ska motioneras än pga åldern så ni inte tror att vi är ute och löptränar redan, skriver vad jag VILL göra tsm med henne. Det hon orkar är att städa till djuren, leka, klickerträna och spåra, men allt det orkar hon inte samtidigt såklart, utan Klickerträna kanske 5 min. Japp, bordercollie stämmer :)!